21 Noiembrie 2012

Idei de succes pentru turismul din Romania direct de la austrieci



Viena a inregistrat anul trecut o cifra record in turism, 11,4 milioane de innoptari pe tot parcursul anului. Turisti din toate colturile lumii aleg capitala Austriei ca destinatie de vacanta, iar romanii se apropie de top 10 in randul natiunilor. Iata cateva dintre elementele care asigura succcesul in turism al Vienei, care pot fi implementate si in Romania.

Miza pe produsele originale si cu traditie

De exemplu, in Viena se produce o cantitate semnificativa de vin, acesta fiind un aspect marcant al metropolei.

In mod traditional, vinul vienez se bea cel mai mult in taverne, motiv pentru care acestea devin o destinatie atragatoare pentru turisti.
Mai mult, vinul vienez se afla in centrul numeroselor evenimente care au loc pe tot parcursul anului si, totodata, este plasat in pozitii cheie in baruri, vinoteci si localuri din oras.

In acest context, nu sunt putini cei care aleg ca destinatie de vacanta Viena pentru a se bucura de acest produs traditional.

"Este foarte sic sa te plimbi printre viile care inconjoara orasul si sa te bucuri de un pahar de vin", spune viticultorul Fritz Wieninger, unul dintre pionierii noii viticulturi vieneze.



Atentie deosebita asupra produselor care atrag turisti

Beciurile cu o arhitectura impresionata sau tavernele moderne situate in interiorul orasului i-a obligat pe proprietari sa consolideze cladirile vechi cu materiale noi, dar in acelasi timp sa le confere un aspect optic placut.

De exemplu, un iubitor al vinurilor a contruit un beci folosind piatra, beton, sticla si lemn, precum si o taverna moderna, care vine sa contrasteze
placut cladirile vechi, traditionale.

Mai mult, austriecilor le este interzisa constructia de case in zonele viticole.



Localuri, baruri si restaurantele, plasate in jurul unor obiective culturale

In Viena, locuitorii orasului inainte de a pleca spre opera, de exemplu, se opresc sa cineze cu stil sau sa savureze un pahar cu vin intr-un bar la finalul unei piese de teatru.

Chiar si dupa o repriza de cumparaturi ei se retrag intr-o cafenea.

Aceste locuri destinate relaxarii sunt raspandite prin tot orasul, insa exista cateva zone in care densitatea lor este foarte mare – acestea sunt in jurul Salii de Arta sau al Centrului Muzical Augarten.

Astfel de locuri sunt tentante si pentru turistii straini.

Cumparaturile de lux si nu numai, tentante pentru orice turist

Viena isi extinde zonele de cumparaturi.

Astfel, la sfarsitul anului 2012 zona cu magazine de lux formata din strazile Kärntner, Graben si Kohlmarkt va fi marita prin atasarea „Cartierului de Aur“. Acest complex de cladiri istorice este pe ultima suta de metri a procesului de transformare intr-o zona de cumparaturi de lux, care cu siguranta vor fi foarte tentanta pentru turisti.




Targurile de Craciun, o adevarata atractie

In cazul Vienei, targuri de Craciun din aceasta perioada au deja o traditie.

Alaturi de zonele amenajate, orasul este impodobit de instalatii de lumina spectaculoase.

Cele mai faimoase strazi din Viena sunt impodobite in aceasta perioada cu siraguri de luminite, stelute sau globuri rosii.

Viena se pregateste de Craciun cu peste 30.000 de luminite care orneaza intreg orasul. De asemenea, concertele specifice precum „Christmas in Vienna“ intregesc atmosfera.


Sursa foto: travel.smart-guide.net


Punerea in valoare a obiectivelor culturale, importanta in turism

Vienezii au investit sume importante in refacerea unor obiective culturale importante, cae vor atrage multi turisti.

Noua sala de concerte al Corului de Baieti din Viena Bezirk isi va deschide portile chiar de la sfarsitul anului 2012;
Camera de Arta de la Muzeul de Istoria Artei se va redeschide dupa zece ani, in martie 2013;
La nou renovatul Palat Liechtenstein se poate admira arta Biedermeier si clasica in cadrul grupurilor organizate, cu programare prealabila.

Promovarea in alte tari aduce turisti straini

Modelul abordat de austrieci, care se promoveaza intens prin biroul de turism prezent in tara noastra, ar putea aduce rezultate si Romaniei daca ar urma acest exemplu.

Astfel, chiar daca Austria, respectiv Viena, reprezinta destinatii populare in randul romanilor, acestia vor sa se faca si mai mult cunoscuti. Pentru aceasta, in perioada 19 noiembrie – 3 decembrie, 5 lustre identice cu decoratiile de Craciun specifice strazii Graben din Viena vor straluci pe strada Lipscani din Bucuresti.






Citeste si