31 Mai 2019

Sute de romani primesc, lunar, compensatii de pana la 600 de euro de la companiile aeriene



In fiecare zi, aeroporturile din Romania inregistreaza intre 3 si 7 zboruri intarziate sau anulate. Frecvent sunt situatii in care pasagerii ajung in aeroport si descopera ca orarul de zbor le-a fost modificat sau chiar ca zborul le-a fost anulat. Compania olandeza FlightClaim.ro inregistreaza zilnic intre 30 si 50 de cereri de compensare de la pasagerii romani care doresc sa isi primeasca drepturile de la companiile aeriene.

Perioada cea mai aglomerata din punctul de vedere al cererilor primite de catre FlightClaim.ro este sezonul de vara, cand companiile aeriene se supra-aglomereaza, iar FlightClaim.ro inregistreaza si o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ 9 din 10 cereri sunt solutionate pozitiv, iar pasagerii ajung sa isi primeasca compensatia conform legii. De la inceptutul anului si pana acum, cele mai multe zboruri anulate au fost in luna ianuarie, cand aeroporturile din Romania au inregistrat 36 de zboruri care au intarziat minim 3 ore si 12 zboruri complet anulate.

Tarom si companiile low cost, cele mai multe zboruri intarziate si anulate

Cele mai multe zboruri intarziate si anulate au fost inregistrate de compania Tarom, dar si de companiile low cost Wizz Air, Ryanair si Blue Air. Conform datelor FlightClaim.ro, destinatiile cu cele mai mari intarzieri inregistrate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca si Londra.

„Zborurile charter din perioada verii reprezinta un risc deosebit pentru pasagerii romani si de aceea echipa noastra coopereaza cu agentiile de turism din Romania pentru a asigura tot suportul si asistenta necesara turistilor lor care se afla in aceasta situatie. Am obtinut compensatii pasagerilor romani al caror zbor, cu plecare din Romania, a fost anulat pe motive operationale”, a declarat Cees Werff, director general FlightClaim.ro.

Sub 10% dintre pasagerii afectati de zboruri anulate, intarziate sau carora le-a fost refuzata imbarcarea se preocupa sa solicite compensatia de 250, 400 sau 600 de euro de la companiile aeriene sau prin firmele specializate. Acest procent extrem de mic se datoreaza slabei cunoasteri a drepturilor pasagerilor, dificultatilor de a intra in contact direct cu compania aeriana sau, pur si simplu, lipsei de timp.



Citeste si