29 Ianuarie 2020

Blue Air si Wizz Air trebuie sa achite compensatii pentru nemultumirile pasagerilor



O companie olandeza specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau overbooking, a obtinut in instanta in Romania, Spania si Germania decizii definitive in procese intentate companiilor aeriene care nu au platit compensatiile legale intre 250-600 de euro pentru pasagerii zborurilor anulate sau intarziate. In urma finalizarii proceselor in instanta si a obtinerii deciziilor definitive, compania cu pricina a apelat la executori judecatoresti pentru a pune poprire pe conturile companiilor aeriene.

Cele mai recente situatii de acest tip includ companiile Blue Air si Wizz Air, impotriva carora s-au initiat in total trei proceduri de executare in luna ianuarie a acestui an. Pe tot parcursul anului trecut au mai fost executate si alte companii aeriene de linie precum Vueling sau Tarom, inclusiv la instante din strainatate, in timp ce numeroase dosare ale pasagerilor care au calatorit cu Air Bucharest, Lufthansa, Iberia, Alitalia, Swiss, Air Moldova, Ryanair, Eurowings sau TAP sunt in plina procedura in Instanta.

Suma medie a deciziilor de executare este de aproximativ 10.000 de lei, pentru grupuri de cinci-opt pasageri. Cea mai mica suma executata a fost de 250 de euro, impotriva companiei aeriene BlueAir.

„Astfel, s-a ajuns la situatia in care companii precum Blue Air sa aiba de plata aproximativ 1000 de cazuri de compensatii de 250 si 400 de euro per pasager, unele chiar si mai vechi de un an”, a declarat directorul general al companiei olandeze.

In prezent, doar 5% dintre romanii aflati in situatia unui zbor cu probleme cer compensatiile in valoare de 250, 400 sau 600 de euro, in functie de conjunctura anularii sau amanarii zborului. Compania olandeza inregistreaza zilnic intre 30 si 50 de cereri de compensare de la pasagerii romani.

In anul 2018, transportatorii de tip low-cost Wizz Air şi Ryanair au fost reclamaţi la Consiliul Concurenţei, în urma modificărilor aduse politicii de bagaje. Sesizarea a fost făcută de Asociaţia pentru Protecţia Drepturilor pasagerilor din România care a acuzat cele două companii că au încercat astfel să disimuleze majorarea preţurilor.



Citeste si