19 Septembrie 2007

Biletul de avion din hartie, obiect de muzeu incepand cu mai 2008



Biletul de avion din hartie va deveni, pana la sfarsitul lui mai 2008, obiect de muzeu, potrivit declaratiilor lui Giovanni Bisignani, directorului general al Asociatiei Internationale a Transporturilor Aeriene, citat de editia electronica a International Herald Tribune.

“Puteti sa incepeti de pe acum sa va puneti biletele de avion la pastrare, intr-un muzeu pentru ca, in termen de mai putin de 250 de zile, acesta va disparea”, afirma Bisignani. Inlocuirea biletelor de avion din hartie, precum si a tehnologiei care le fabrica peste tot in lume, vor insemna introducerea unui sistem nou, electronic, prin care liniile aeriene ar economisi 3 milioane de dolari (1,4 milioane de euro) anual. Ideea dateaza de acum trei, cand un grup de lobby a incercat sa implementeze acest sistem nou, insa a esuat.

“Cand predai biletul din hartie la aeroport, acesta urmeaza sa fie procesat de un sistem foarte complex. In 2004, atunci cand am auzit pentru prima data de ideea unor tichete electronice, am fost foarte sceptic in privinta proiectului si mi-am zis ca niciodata n-o sa se implementeze”, a declarat purtatorul de cuvant al Asociatiei Internationale a Transporturilor Aeriene, Anthony Concil.

Insa, cu timpul, proiectul a inceput sa fie agreat de tot mai multe companii aeriene. Initial, numai 16% dintre acestea foloseau un astfel de sistem electronic, in conditiile in care acum numarul lor a crescut pana la 84%. Schimbarea are o amploare mai mare in Statele Unite ale Americii, unde 96,86% dintre biletele de avion emise sunt in format electronic.

Biletele electronice de avion vor impiedica furturile, fraudele si falsificarile, pe langa faptul ca eliminarea celor din hartie va insemna si o contributie la protejarea mediului inconjurator. Proiectul a intampinat dificultati pe teritoriu rusesc, unde o lege care prevedea ca biletele de avion trebuie sa fie din hartie a fost cu greu revizuita.

Eliminarea biletelor de avion din hartie nu va fi un proces atat de simplu de realizat. De exemplu, aeroportul din insula Lamu, Kenia, nu este conectat la electricitate si, deci, nu opereaza cu computere. Astfel, compania nationala de transporturi aeriene trebuie sa printeze biletele de avion si sa le trimita, cu vaporul, pana pe insula.

SUA, desi printre primele care au introdus tichetele electronice de avion, vor fi totodata si ultimele care vor emite bilete din hartie, din cauza numarului mare de aeroporturi de pe teritoriul american si a procedurilor complicate de implementare a noii tehnologii.



Citeste si