2 / 4

Ce s-a schimbat in piata fata de anul 2009?

Comparativ cu anul 2009, vanatorii de manageri estimeaza ca proiectele in desfasurare au sanse mici sa fie amanate sau stopate.

“Pana in acest moment, toate contractele semnate la sfarsitul anului trecut sunt in derulare. Majoritatea vizeaza pozitii-cheie in productie, vanzari si servicii financiar-bancare, pozitii indispensabile bunei functionari a unei companii. Acum a disparut tendinta companiilor de a amana sau de a renunta la proiecte de angajare, asa cum s-a intamplat in special in prima jumatate a anului 2009”, sustine Daniela Necefor.

Cu toate acestea, clientii sunt mai exigenti in momentul validarii unui manager pentru slujba, afirma recruiterii. Cerintele clientilor vizeaza nivelul de expertiza al managerilor, care a crescut de la 7-10 ani de experienta la 10-15 ani, timpul petrecut intr-o companie de profil si capacitatile managerilor de a accede la valorile companiei.

“Ca si tendinta ceea ce cautam acum sunt cu adevarat persoane deschise, adaptabile, cu dorinta de a nu se limita strict la ceea ce inseamna responsabilitati. Pana acum era usor sa zici ca asta e fisa postului, deci asta am de facut. Acum se doreste foarte multa implicare si identificare intre valorile managerului si cele ale companiei in care lurezi. Cred ca va fi greu pentru un manager sa afirme ca se angajeaza intr-o companie fara sa ii pese de divergente, crezand ca o sa se poata ocupa doar de de job-ul sau. Acest lucru nu mai este posibil”, detaliaza Mihaela Damian, country manager al Spengler Fox.

Mai mult, clientii prefera ca managerii angajati sa fi lucrat suficient de mult timp intr-o companie de acelasi profil. “Nu mai este de ajuns ca, pentru o companie de lactate, sa cautam un manager cu experienta in FMCG. De multe ori, clientul solicita un manager care sa fi dobandit experienta intr-o alta companie producatoare de lactate”, spune Necefor.

De asemenea, companiile apreciaza managerii care, pe langa experienta in munca, au in portofoliu si o diploma de absolvire al programului de Executive MBA.

“Se impune ca managerul sa se adapteze rapid la cerintele pietei, sa fie un strateg, sa comunice eficient si sa fie flexibil. Din ce in ce mai mult, clientii sunt atrasi de persoanele care au investit in educatia lor si in dezvoltarea profesionala, care au urmat cursuri sau programe de Executive MBA”, continua Scarlat.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri