2 / 4

Profit in scadere cu 30% fata de 2008

Profitul net al BRD-Groupe Societe Generale s-a diminuat cu 29% in 2009 comparativ cu anul precedent, coborand pana la 812 milioane lei, pe fondul unei usoare crestere a volumului de credite acordate.

In conditiile unei cereri care a scazut puternic, totalul creditelor acordate de banca era la sfarsitul anului 2009 de peste 34,9 miliarde de lei, imprumuturile pentru persoane fizice reprezentand 48% din portofoliul total.

"2009 a fost anul unui examen dificil, marcat de incertitudini referitoare la evolutiile macroeconomice. In 2009, bancile au fost supuse unor presiuni multiple legate de cresterea costurilor riscurilor si mai ales de asigurarea rentabilitatii operatiunilor in conditiile unei cereri extrem de reduse pentru produse si servicii bancare. Pentru noi, a fost un exercitiu de flexibilitate si de adaptare la efectele crizei, pe care l-am facut cu rezultate foarte bune", a declarat Guy Poupet, presedintele BRD.

Datele prezentate de BRD sunt realizate conform standardelor romanesti de contabilitate (RAS), sunt neauditate si nu includ impactul reevaluarii mijloacelor fixe ale BRD, in curs de finalizare. In urma acestei reevaluari, rezultatul ar putea fi mai mic decat cel prezentat. "Estimam ca efectul acestei reevaluari la nivelul profitului net este o scadere de 15 milioane lei, la acest moment", se precizeaza in comunicatul bancii.

Rezultatele consolidate includ rezultatele bancii, la care se adauga cele ale subsidiarelor BRD Sogelease, BRD Finance si BRD Securities.

Doar la nivelul bancii, BRD a obtinut anul trecut un profit net de 792 milioane lei (187 milioane euro), in scadere cu 30% fata de 2008, cand nivelul a fost de 1,127 miliarde lei. Banca a inregistrat un profit brut din exploatare de 2,084 miliarde lei (492 milioane euro), in crestere cu 13% fata de sfarsitul anului 2008.

“Efectele crizei bancare s-au resimtit in activitatea BRD pe mai multe paliere, cele mai importante fiind pe scaderea volumului de credite si in degradarea calitatii activelor, prin cresterea provizioanelor”, a explicat Poupet.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri