3 / 7

Julian Wade: adidas nu a reusit nicodata sa comunice atat de puternic ca Nike

Julian Wade a inceput sa coaca idei pentru adidas in urma cu trei ani, cand s-a angajat la 180 Amsterdam – agentie care gestioneaza contul gigantului german si care a fost, de fapt, infiintata de adidas. Inainte de adidas, Wade a lucrat timp de zece ani pentru Nike.
Diferentele dintre cele doua branduri sunt multe, spune el. Pentru inceput, Nike e tanar si american, iar adidas e mai batran si neamt. Insa povestile adidas sunt mai profunde, mai coerente, curg una din alta.

Ca mod de lucru, Wade a invatat la adidas ca designul in sine e mai putin important, iar ideea e cea care conteaza. “Nu ma pot astepta sa fac designul unor lucruri pe care atletii le-au pictat ei insisi sau pe care le-au scris ei insisi. Asta iti influenteaza felul in care lucrezi pentru ca trebuie sa devii aproape invizibil pentru a lasa adevarata poveste sa respire”.

Pana la urma, toate povestile adidas urmaresc sa intareasca ideea de “Impossible is nothing”, care, in mod ideal, ar trebui sa devina la fel de puternica ca “Just do it” a lui Nike. “Wieden+Kennedy (agentia care gestioneaza contul Nike – n.red.) au facut o treaba excelenta pentru Nike. «Just do it» aproape ca a intrat in uzanta de zi cu zi. Are o asemenea putere incat si-a creat propriul univers. adidas nu a reusit, practic, niciodata sa faca asta”, crede Julian Wade.

“Ca si companie, cred ca adidas va continua ceea ce a inceput deja – sa conceapa si sa creeze produse grozave, ascultand atletii si sportivii, afland ce au nevoie, amestecand asta cu stiinta si inovatia pentru a crea produse care sa raspunda acestor nevoi. Sa ii ajute sa spuna lumii povestea acestor produse. Dar si sa ii inspire pe oameni sa faca sport, sa incerce. Pentru ca sportul ne face oameni mai buni”, conchide Wade.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri