2 / 4

Din nou pe profit dupa 3-4 ani

Pe termen scurt, noul CEO al Pagini Aurii isi propune sa stabilizeze operatiunile, afectate de actualul context economic, sa motiveze personalul si sa puna in practica detaliile unei strategii gandite pentru urmatorii trei ani.

“Daca vrei sa creezi cu adevarat viitorul unei companii intr-o economie in curs de dezvoltare, chiar daca trecem printr-o criza, trebuie sa gandesti in viitor, sa te pregatesti in permanenta. Uneori trebuie sa te pregatesti acum pentru un produs care il vei lansa peste doi ani, altfel nu vei fi apt cand piata se va schimba”, spune Stettler.

Potrivit acestuia, business-ul Pagini Aurii va beneficia in urmatorii ani de investitii importante, care vor sustine trecerea graduala de la varianta print spre cea online.

In prezent, aproximativ 20% din cifra noastra de afaceri provine din online. In 2-3 ani speram sa revina online-ului doua treimi din cifra de afaceri. Print-ul se afla in declin, va scadea si mai mult, si numai din cauza crizei financiare, ci si ca urmare a modificarilor de structura ale Pagini Aurii. Ne vom muta gradual afacerea spre online, nu vom renunta insa la print, ci ne vom concentra pe elementele cele mai importante ale acestuia si le vom sustine, in timp ce vom investi masiv in online”, explica Marco Stettler.

In urmatoarea perioada, Pagini Aurii se va axa pe imbunatatirea continutului, interactivitate si dezvoltarea unor branduri aditionale.

“Pagini Aurii nu genereaza profit in momentul de fata, iar cu investitiile pe care le facem nu va face profit nici anul viitor, dar va trece pe profit in 3-4 ani. Avem un plan de a transforma compania intr-una competitiva si care ofera produse cerute de clientii relevanti noua. Cifra de afaceri pe 2008 se apropie de 30 mil. lei, iar anul acesta va fi mai putin”, afirma Stettler.

Primele sase luni ale acestui an au aratat “rau” din punct de vedere al veniturilor, potrivit declaratiilor directorului general. Acest lucru a generat o schimbare de management si de strategie.

“Veniturile au scazut dramatic. De aceea, compania-mama din Belgia a inceput un proces strategic, valabil pentru mai multe tari. Pagini Aurii a devenit in ultimii ani un brand din ce in ce mai prafuit, a pierdut din cota de piata si nu s-a dezvoltat in ritmul pietei. Acest lucru s-a intamplat pentru ca nu am fost la fel de dinamici ca piata. Am vandut acelasi proiect la fel ca in ultimii 5 sau 10 ani. Utilizatorii au avut probleme in a accesa Pagini Aurii sau in a obtine produsele noastre pentru ca distributia e o problema. Si vom investi in aceasta directie, ne vom focusa pe zonele urbane, in paralel cu investitiile in online”, spune Marco Stettler.

Pentru acesta provocarea numarul 1 consta in motivarea angajatilor pentru a trece peste aceasta perioada de tranzitie.

“Dupa 9 ani de dezvoltare constanta, Pagini Aurii va trece prin schimbari importante, si provocarea cea mai mare este de a avea toate persoanele relevante la bord. Vom schimba structura departamentului de vanzari. In prezent avem 330 de angajati, dintre care 60% sunt in vanzari. Vom schimba mixul de vanzari pentru a-l face mai eficient din punct de vedere al costurilor. Nu vom inchide niciuna din cele 15 filiale, insa vom schimba structura de vanzari. Vor fi oameni care vor ramane si vor fi instruiti, vom investi foarte mult in training, si bineninteles unii oameni vor pleca. Avem, din diferite motive, o rata foarte ridicata de fluctuatie a oamenilor din vanzari. Nu vom acoperi toate posturile ramase vacante. Nu ma astept insa sa fim nevoiti sa dam afara oameni, cel putin in acest moment, insa nu pot garanta”, explica oficialul Pagini Aurii.

In momentul de fata, Pagini Aurii are aproximativ 30.000 de clienti si estimeaza o crestere a numarului acestora incepand cu anul 2010.

Oamenii se gandesc de doua ori unde sa isi cheltuiasca banii, uneori acest lucru are un efect pozitiv asupra Pagini Aurii. Suntem un brand de incredere si oamenii stiu asta, iar in urmatoarele luni ne vom transforma intr-o companie care inoveaza si care aduce valoare prin produse care sa le indeplineasca cerintele”, declara Marco Stettler.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri