4 / 6

Ce formate fac zgomot in publicitatea online

Mariua Pahomi, Mediaedge:cia: Am resimtit o crestere puternica a intresului pentru campanii tip performance, firesc in vreme de criza, si pentru social media.

Laurentiu Pop, Httpool Romania: Pentru prima data in online-ul romanesc, trendul a fost setat de nevoia de comunicare si nu de disponibilitatea unui spatiu media, cum se intampla pana acum. Mixata si cu bugetul redus si nevoia de a utiliza doar mediile care ofera rezultate, tendinta generala a fost de a plati pentru actiune (click) sau pentru reach. In aceasta situatie, mixul de planning a fost si el modificat motiv pentru care nu as vorbi de cele mai cautate proiecte ci de cele mai utilizate medii de promovare: site-urile de reach si cele destinate comunitatilor, blogurile, retelele sociale, produsele de eficientizare a servirii campaniilor.

Cristi Marinescu, Splendid Interactive: Cele mai usor acceptate de catre client au fost campanile de performance, campanii cost per click, cost per lead. Din pacate din acest punct de vedere, nu am ajuns inca la maturitate, confruntandu-ne cu situatii in care ni s-au propus campanii de CPC, folosind creatii ce erau menite sa creasca brand-ul…spre exemplu.

Dragos Stanca, F5: Campaniile display la CPM au fost in continuare cele mai cerute, justificat in opinia mea. Tot justificat, au crescut cererile si campaniile la action sau click (unele, insa, intelese prost – nu poti plati la click folosind bannere clasice) precum si alte formule performance-based. Ceea ce e de bine, un trend care va continua sper eu in conditii normale (adica publisherii sa aiba libertatea de a adapta campaniile bazate pe click sau action la specificul fiecarui site). Puterea campaniilor “online” clasice nu trebuie insa subestimata. Si Google foloseste bannere.

Bogdana Butnar, MRM Worldwide Romania: O sa zic bannere pentru ca nu e foarte clar ce inseamna proiecte speciale. Si nu e nimic de comentat: e mai simplu asa, un banner se face repede, seamana cu offline-ul, deci nu-ti trebuie ok de la directorul general, si apoi media il plaseaza unde stie ea mai bine. E algortimul de pe offline in online. A mers pentru ca era familiar.

Augustin Roman, Intact Interactive: Bannerele au fost la putere, fie ca vorbim de spatiul clasic al fiecarui site, fie ca vorbim de spatii cerute in regim de permanenta.

Care a fost evenimentul anului 2009 in online-ul romanesc?

Mihai Seceleanu, InternetCorp: Cred ca 2009 a fost un an interesant din foarte multe puncte de vedere, avand loc multe evenimente care pot fi plasate “pe podium” – de la cele pozitive (intrarea 3TS Cisco Growth Fund in actionariatul InternetCorp si a Naspers in Autovit.ro) pana la cele negative (falimentul regiei de vanzari Boom – liderul pietei in 2008). Totusi, 2009 a fost un an care mai presus de orice a stat sub semnul crizei, scaderea cu aproape 25% a pietei de publicitate online (conform studiului IAB / PriceWaterhouseCoopers) conjugata cu o devalorizare a monedei nationale de circa 15% ducand la schimbari de proportii in ceea ce priveste numarul, strategia si cota de piata a jucatorilor importanti.

Marius Pahomi: Debarcarea Google in Romania

Laurentiu Pop: Cresterea exploziva a Facebook: daca in decembrie 2008 erau aproximativ 80.000 de utilizatori Facebook din Romania, astazi se inregistreaza peste 500.000, o crestere de 550%. Adica in medie aproximativ 1.000 de romani si-au facut cont pe Facebook zilnic. Aceasta explozie de utilizatori demonstreaza cresterea fenomenala de notorietate a retelelor sociale, care va influenta major modalitatea de gandire a oricarui website/portal de-acum incolo.

Dragos Stanca: Daca se vor confirma cifrele anuntate – deocamdata, nu am vazut un comunicat oficial care sa contina cifre – stirea anului in online este tranzactia Naspers - Autovit. Insa si intrarea Asesoft in business-ul eMag e comparabila, ca importanta. Asta la capitolul “plus”. La capitolul “minus” stirea anului a fost prabusirea Boom, cu toate consecintele aferente.

Bogdana Butnar: Acum as zice ca intrarea HI5 in SATI ca eveniment de media, si vanzarea Autovit ca eveniment de entrepreneurship.

Augustin Roman: Falimentul Boom Nebtridge, cea mai mare regie online din .ro in 2008

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri