4 / 6

Ce impact va avea Publika TV asupra pietei din Moldova

Aparitia Publika TV va avea o serie de efecte pozitive asupra pietei media din Republica Moldova: in primul rand, jurnalistii vor fi platiti mai bine si vor avea ocazia de a se dezvolta profesional, prin trainingurile organizate de Realitatea. In al doilea rand, concurenta dintre posturile de televiziune va creste, mai ales ca odata cu Publika se va lansa pe piata o alta televiziune de stiri, Jurnal TV. Postul face parte din Jurnal Trust Media, un grup de presa infiintat de Val Butnaru, care mai detine ziarul Jurnal de Chisinau, postul de radio Jurnal FM, tabloidul Apropo Magazin si platforma multimedia jurnal.md.

Aparitia celor doua televiziuni – care promit continut 100% local si o abordare profesionista – va ridica stacheta celorlaltor televiziuni si, pe termen mai lung, ar putea creste si asteptarile telespectatorilor.

“E o avalansa de concentrari in arealul mass-media aici
. Lucrul care ma ingrijoreaza este ca se produce un fel de «fast-foodizare» a jurnalismului”, a spus un jurnalist care nu a dorit sa fie numit. “Probabil ca lucrurile ar trebui sa se mai decanteze, ca sa putem judeca ce se va intampla si ce impact va avea intr-adevar aparitia acestor trusturi. Pentru ca in afara de Realitatea, aici se mai produc fel de fel de concentrari mediatice, grupuri de jurnalisti si investitii mai mult sau mai putin transparente in mass-media”.

“Se zice ca atunci cand ai pescuit industrial si duci pestele cu camioane mari, ca sa nu se imputa pestele pui doua stiuci acolo. Stiucile fiind rapitoare, pestii incep sa se miste si nu se strica, nu se imput”, spune Ludmila Andronic (foto). “Nu mi se pare ca rolul acestei televiziuni (Publika TV – n.r.) va fi exact al unei stiuci, dar va mobiliza piata spre concurenta. Eu cel putin sper foarte mult la lucrul asta”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri