3 / 6

Cum oscileaza traficul pe durata verii

Brigitte Schmitt (foto), sefa departamentului de property management al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox, spune ca pe parcursul unui an, centrele comerciale prezinta doua intervale de mare trafic: primul este aferent sezonului de primavara, incepe cu 1 martie si mai marcheaza un varf in perioada Pastelui, iar al doilea incepe odata cu incheierea perioadei de vacanta, respectiv cu deschiderea scolilor si culmineaza cu perioada sarbatorilor de iarna, care pentru majoritatea mall-urilor este maximul absolut in ceea ce priveste numarul de vizitatori.

“Intre cele doua perioade amintite, fluxul de clienti resimte un declin care poate ajunge si pana la 25%, dar poate fi minimizat prin actiuni de marketing bine directionate. Traficul in cursul verii depinde si de vremea de afara. Datorita climatizarii ideale din interior, oamenii prefera de multe ori sa petreaca timp indelungat in centrele comerciale, evitand astfel canicula”, afima Schmitt.

O estimare asemanatoare are si Simina Istrate, senior broker in cadrul consultantului imobiliar Colliers International, care spune ca pe durata verii, in majoritatea mall-urilor se inregistreaza scaderi ale traficului de 20-30%, din cauza vacantelor sau a faptului ca potentialii vizitatori prefera sa isi petreaca timpul in spatiu deschis. "In schimb, in centrele comerciale in zone turistice, cum ar fi Constanta, traficul creste cu 20-30%”, subliniaza consultantul Colliers.

Un trafic in crestere se inregistreaza si in mall-uri Iulius, spune Ovidiu Galan, explicand ca in lunile de vara, cu precadere in iulie-august, traficul creste cu aproximativ 15% fata de primul semestru al anului. “Cresterea se datoreaza printre altele si faptului ca in aceasta perioada romanii plecati in strainatate obisnuiesc sa revina in tara pentru a-si petrece concediul”, subliniaza oficialul Iulius Mall.

La polul opus, proprietarii mall-ului Sun Plaza, din sudul Bucurestiului, decriu vara ca fiind o perioada caracterizata prin trafic mai redus si prin eforturi de marketing suplimentare. Astfel, Michael Richard spune ca traficul se poate reduce vara in mall-uri cu pana la 15-20% fata de perioada care o preceda.

O situatie diferita este in AFI Palace Cotroceni, unde traficul a ramas constant in weekenduri, insa a crescut in timpul saptamanii. “Daca intr-o luna normala, traficul mediu zilnic este catre 70.000 de vizitatori in cursul saptamanii si catre 100.00, in zilele de weekend, in lunile de vara ne asteptam la o crestere a traficului din timpul saptamanii, datorata faptului ca o parte din bucuresteni va alege sa-si petreaca vacanta acasa. Deja am observat o crestere a traficului zilnic in timpul saptamanii cu 5.000 de vizitatori, in weekend acesta ramanand constant”, precizeaza Israel Visel, managerul mall-ului.

Vezi in urmatorul slide ce se intampla vara cu vanzarile retailerilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri