4 / 6

Cum s-a schimbat atitudinea cumparatorilor

Pentru multi clienti, anul 2009 a fost unul de asteptare, pe de o parte pentru a vedea cat de mult scad preturile, pe de alta pentru a vedea cum evolueaza programul Prima Casa, dar si pentru ca bancile nu se inghesuiau sa ofere credite ipotecare.

“La inceputul lui 2009 erau foarte speriati pentru ca abundenta de informatii despre criza mondiala sperie orice client. Oricine se gandeste inainte sa fie erou si sa cheltuiasca bani in momente de incertitudine. Faptul ca de la jumatatea anului 2009 si pana acum nu au fost variatii majore de preturi, a readus apetitul pentru cumparare persoanelor care monitorizau preturile demult”, spune Valentin Ilie, seful Coldwell Banker, companie cu 11 sucursale in tara, dintre care opt in Bucuresti.

In primele sase luni, compania am avut aproape 100 de tranzactii pe luna, atat vanzari, cat si inchirieri de locuinte, avand 7.500 de oferte in portofoliu. Cele mai vandute au fost apartamente vechi, cu doua sau trei camere, mai ieftine de 80.000 euro, cu si fara imbunatatiri, aflate in zonele 1 mai, Militari, Drumul Taberei, Titan, Pantelimon si Colentina.

Si Asher Lax, de la Adama, spune ca atitudinea clientilor s-a schimbat in prima jumatate a anului. “Este acelasi client, insa un pic mai sceptic din cauza instabilitatii economice”, subliniaza Lax. Ca solutie de criza, dezvoltatorul a hotarat recent sa vanda unele locuinte fara finisaje, dupa ce in decursul anului trecut a redus preturile cu 10-15%.

Citeste in urmatorul slide care au fost cele mai importante evenimente din piata rezidentiala in primul semestru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri