4 / 7

Modelele expuse

Iubitorii de automobile vor aprecia ocazia de a admira exemple remarcabile din istoria de inceput a firmei Audi, in special modelul Audi Front Roadster de o eleganta fara varsta, care este expus pentru prima data. Doar doua exemplare din acest prototip au fost construite in 1935 si ambele au disparut.

In consecinta, Audi Tradition i-a furnizat firmei specializate Zinke din Zwönitz un sasiu original si aceasta a fost in masura sa construiasca o replica a caroseriei avand la dispozitie doar fotografii. Acum, acest roadster, un “vis in alb”, este expus in premiera mondiala in cadrul Muzeului Mobil Audi.

Un alt element de exceptie este modelul Audi tip A, construit in 1911.
Expus pentru prima data la sediul firmei din Ingolstadt, acesta este automobilul cu numarul 78 construit de Audi in Zwickau si cel mai vechi care a supravietuit. Acest model unic tip A, cu un motor de 26 cp, putea atinge viteza de 75 km/h.

Exponatul de pe locul doi ca vechime, un model Audi tip E construit in 1913, are si el in spate o istorie impresionanta. Motorul lui de 55 cp, cu o capacitate cilindrica de 5,7 l, este cel mai mare construit de Audi la Zwickau. Acest model a ramas in productia de serie pana in 1924.

Totusi, eroul curselor automobilistice ramane fara indoiala modelul “Invingatorul alpin”, Audi tip C, construit intre 1911 si 1925. Avandu-l printre piloti pe insusi August Horch, acest automobil a castigat Raliul alpin austriac, la vremea respectiva cel mai solicitant eveniment automobilistic de acest gen, de trei ori consecutiv, ultima oara fiind in 1914. Automobilul expus dateaza din 1919 si este inca functional.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri