3 / 6

Sony Playstation 3

Pret de productie - 840 dolari (60GB), 805 dolari (20GB)

Cand a lansat Playstation 3, Sony a fixat un pret retail mai mic decat costul de productie al unei unitati.

Consolele s-au vandut cu 599 dolari (60GB), respectiv 499 dolari (20GB). Sony a mers pe ideea de brand global, fidelizand clientii si atragandu-i sa cumpere si alte produse Sony dupa ce au achizitionat consola.

Miscarea a mers prost initial, compania anuntand pierderi de 1.6 miliarde de dolari. Lucrurile si-au mai revenit si strategia era in principal bazata pe ideea dezvoltarii jocurilor. Sony avea sa plece in pierdere dar recupera datorita contractelor cu fiecare dezvoltator de jocuri.

Daca un anumit joc se vinde cu 30 dolari, Sony primeste o parte. La asta se adauga si ideea de intarire a brandului, asadar profitul este per ansamblu urias.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri