Consiliul Concurentei a lansat, marti, platforma ''Monitorul preturilor la alimente'', care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din intreaga tara, parte a marilor retele. Institutia va monitoriza preturile, iar Institutul National de Statistica va folosi informatiile pentru a calcula inflatia.

„Comparatorul contine pretul a 30.000 de produse din marile lanturi de magazine. Cand am o lista de cumparaturi, pot sa compar cu usurinta preturile in magazine din localitatea mea sau din zona in care ma aflu, in loc sa merg din magazin in magazin. O fac mai usor, de pe telefon sau computer. In felul asta ii ajutam pe oameni sa gaseasca preturile cele mai mici. In al doilea rand, aceasta transparenta crescuta in piata va obliga magazinele care au preturi mai mari sa le reduca, sa coboare spre nivelul preturilor mai mici. In felul asta facem concurenta sa actioneze mai repede si mai bine. Urmarim convergenta preturilor spre nivelul cel mai scazut", a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, la evenimentul de lansare a platformei.

Retelele participante sunt Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny si Selgros. Urmeaza ca Profi sa intre in platforma.

In cadrul platformei vor putea fi comparate doar produsele identice, de la acelasi brand, care au aceleasi ingrediente si aceeasi cantitate. Platforma solicita acces la puncul de localizare al utilizatorului, iar produsele pot fi cautate dupa denumirea comuna sau de marca.

"Vrem sa introducem posibilitatea de a identifica produsele din Romania. De asemenea, daca lanturile mai mici sunt interesate, vor putea si ele sa fie integrate in platforma. Acestea sunt dezvoltari ulterioare", a adaugat Chiritoiu.

In cazul in care informatiile de pe aplicatie sunt diferite fata de cele din magazin, consumatorii pot sesiza acest lucru la Consiliul Concurentei sau la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Monitorul Preturilor la Alimente poate fi accesat de pe calculator si telefonul mobil. In prezent, aplicatia de mobile nu functioneaza si aseapta aprobarea actualizarii.

Legislatia europeana obliga autoritatile statelor membre sa lanseze comparatoare de preturi pe diverse piete, iar institutia va monitoriza preturile si va face informari periodice, a amintit Chiritoiu.

Mihai Gheorghe, director la Statistica Preturilor din cadrul Institutului National de Statistica, a declarat ca informatiile vor fi folosite pentru a calcula inflatia.

„Noi calculam inflatia in Romania. Acele costuri (ale produselor – n.r.) pot fi reduse prin accesul nostru la informatii. (...) Speram ca in curand ca utilizam si noi aceste date in calculul inflatiei”, a declarat Mihai Gheorghe.

Prezent la eveniment, presedintele ANPC, Horia Constantinescu, a avertizat consumatorii sa nu se uite doar la pret, ci si la calitate.

"Salut aceasta initiativa, cu rezerva ca vorbim de o informare sub sanctiunea de a nu fi completa si corecta. Spun acest lucru pentru ca nu rareori ieftin a fost dovedit ca fiind noul scump, exemple fiind fructele tratate cu substante care nu sunt neaparat cele mai sanatoase sau produse ieftine care imita produsele lactate. Consumatorii sa nu aleaga doar pretul, ci si calitatea, termenul de garantie si modalitatile de procesare", a atras atentia Constantinescu.

Consiliul Concurentei a lansat la 1 iulie 2019 platforma "Monitorul Preturilor pentru Carburanti', care contine informatii despre tarifele practicate in marile lanturi de benzinarii din Romania.

La sfarsitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurentei a semnat un contract cu firma Maguay pentru realizarea aplicatiei, atat pentru carburanti, cat si pentru alimente, contractul avand o valoare de 1,42 milioane de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri