"Sunt marci pe care ti le poti permite si marci la care visezi. De obicei, iti doresti ce ti-a ramas in minte in adolescenta. Imi aduc aminte de masinile italiene, pentru ca in anii "70 erau multi italieni in Romania si au fost cativa ani in care s-au importat acestea. Stateam undeva pe langa Cismigiu si era vecin cu mine Sile Dinicu, dirijorul de la Orchestra Radio, care avea o colectie de masini Fiat, de la modelul 500 la 2.300. Imi aduc aminte de mirosul de piele de la Fiat 1.300, acestea sunt chestiuni pe care nu le uiti", a povestit senatorul.

In perioada in care a fost ambasador al Romaniei la Washington (1996-2000), Geoana admira masinile americanilor.

"Colin Powell, fost secretar de stat al lui Bush, mi-a aratat masina lui, un Mustang negru decapotabil cu jante rosii si mi-a spus: 'La batranete mi-am luat visul tineretii'. Cam asa e si la mine", ne-a destainuit Geoana.

Prima masina pe care a condus-o a fost cea a parintilor, o Dacie frantuzeasca din 1970.

"Cand am terminat facultatea, parintii mi-au lasat Dacia 1300 veche, culoarea untului, insa am facut rost de vopsea metalizata si impreuna cu un prieten care era vopsitor, am venit intr-un atelier de langa Calea Grivitei si am revopsit masina intr-un cachi metalizat. Era o culoare infernala, dar fiind metalizata era ceva fantastic. Am reusit dupa ce m-am casatorit sa iau o Dacia bleu metalizat", a istorisit senatorul.

Geoana a iesit din tara pentru prima data, dupa revolutie, la varsta de 32 de ani pentru a-si indeplini visul adolescentei, un model Fiat.

"Prima mea deplasare in Occident a fost dupa revolutie in 1990. Am plecat cu trenul in Italia la Genova cu un prieten si am cumparat un Fiat Ritmo alb pe motorina, pentru ca vandusem Dacia. Am dat pe Fiat 1.100 de dolari si avea 110.000 de km. Am venit cu ea pe roti, am trecut fosta Iugoslavie, insa in Romania la km 36 pe Autostrada Bucuresti-Pitesti sub un pod am dat intr-o groapa imensa. Asa ca am venit cu 5 km/h pana in Bucuresti si cu jantele stricate", a mai spus politicianul.

Senatorul si-a cumparat primul autoturism Volkswagen la 34 de ani, iar de atunci a ramas fidel marcii germane.

"In 1992, am terminat studiile in Franta, aveam o bursa frumusica, Mihaela lucra ca arhitect si la intoarcere ne-am oprit la un prieten in Germania, care avea un dealer de masini second-hand aproape de Frankfurt, sa cumparam o masina de familie. In curte am vazut un VW Golf GTI negru cu jenti late rosii, facut pentru curse si l-am cumparat. Am zdruncinat-o pe Mihaela pana acasa, pentru ca masina avea suspensii sport, asa ca dupa doua saptamani m-a obligat sa o vand", a spus Geoana.

Citeste si:

Dupa Golf a urmat un model Passat, iar la intoarcerea din America, Geoana si-a cumparat cel de-al treilea VW, un Passat Variant albastru, pe care il are si in prezent.

Senatorul este de parere ca "romanii si italienii prefera sa aiba o masina mai scumpa decat isi pot permite, pentru ca asta reprezinta statutul social".

Geoana si-ar dori o masina sport decapotabila, de la Mustang la orice alta masina mai exclusivista. "Insa pentru familie prefer o masina mai normala".

Politicianul considera ca si in Romania isi vor face aparatia masinile electrice, insa ar fi de dorit sa avem si o industrie pentru acestea.

"Am condus o masina electrica de clasa mica in Elvetia, este interesant, cred ca o sa fie un viitor frumos. In Romania, masinile electrice vor avea viitorul pe care o sa il aiba la nivel global. Nu cred ca vom putea sa fim o bucata de piata distincta. Ar fi interesant daca vom putea putea fi un loc unde sa se produca masini electrice, sa existe industrie auto si in anii urmatori. Cred ca am putea sa ne propunem sa avem astfel de masini", a adaugat Geoana.

Mircea Geoana a fost posesorul a sase autoturisme timp de 35 de ani (1976-2011), doua autoturisme Dacia, un Fiat Ritmo, un Golf GTI si doua VW Passat.

Ca presedinte al Senatului Romaniei, Geoana dispune de un autoturism de serviciu Mercedes-Benz Clasa S, fiind adesea insotit de un BMW Seria 5 cu ofiteri SPP.

Politicianul Mircea Geoana s-a nascut in Bucuresti, pe 14 iulie 1958, a absolvit Liceul Sf. Sava din Bucuresti in 1976, apoi a facut Facultatea de Mecanica din cadrul Institutului Politehnic Bucuresti precum si Facultatea de Drept din Bucuresti. In 1991, a urmat cursurile "Ecole Nationale d’Administration de Paris".