"Anul acesta vom vedea o revenire a pietei de camioane grele. Vom depasi anul 2010, dar vom ramane la un nivel mic comparativ cu anii de varf 2006-2008, cel putin ne vom intoarce la nivelul din 2003-2004. Industria da semne bune. Exportul in Romania este cel mai mare din ultimii ani si acesta ajuta economia si creste cererea de transport. Anul acesta vrem sa vindem 800 de camioane grele noi si second-hand in Romania si 300 de unitati in Bulgaria, ceea ce inseamna o crestere de 100% in volum fata de anul 2010", a declarat pentru wall-street.ro Tord Holstrom, directorul general Scania Romania si Bulgaria.

Holstrom spune ca vanzarile vor creste pentru ca parcurile auto sunt vechi, intrucat din cauza crizei nu s-au reinnoit la timp, iar in 2011 vor fi mai multi transportatori care isi vor cumpara masini noi.

In 2010, afacerile companiei au fost sustinute de vanzarile de camioane second-hand, care au fost de doua ori mai mari comparativ cu cele noi.

"Anul trecut, am vandut doua camione second-hand la una noua. Asta se intampla in industrie in anii de criza, pretul conteaza, iar masinile rulate au fost mai abordabile. Transportatorii care nu au mai avut nevoie de tiruri le-au scos la vanzare si astfel preturile la camioanele rulate au scazut si mai mult, cand acestia nu vor mai vinde, preturile vor creste din nou, iar vehiculele vor fi greu de gasit, semn ca economia isi revine, atunci ne vom focusa mai mult pe vanzarile de camioane noi", a mai spus Holstrom.

Scania a vandut anul trecut in Romania 300 de camioane second-hand si 185 vehicule noi.

"Businessul cu masini rulate a fost un adevarat suport pentru noi in anii de criza, 2009 si 2010. Piata de vehicule comerciale uzate a fost mai puternica in primele luni ale lui 2010. Am avut un an bun pentru vanzarea de vehicule uzate, inregistrand un volum de peste 300 de camioane livrate. Ultimele 3-4 luni ale anului au fost cele in care piata si-a revenit atunci cand vorbim de camioane noi. Am vandut 185 vehicule grele noi, ceea ce reprezinta o cota de piata de 8%. Pentru Scania este cel mai bun rezultat de pana acum in ceea ce priveste cota de piata", a spus Holstrom.

Citeste si:

Scania mai spune ca anul trecut a inregistrat cresteri pe segmentul de service, in special in regiunea Cluj.

In Romania, Scania are 7 ateliere de reparatii si cativa dealeri care au dreptul sa vanda camioane noi. Compania este prezenta in Bucuresti, Cluj, Bacau, Arad, Sibiu, Suceava.

Scania urmareste sa faca investitii in Romania si Bulgaria.
"Vrem sa incepem doua proiecte in viitorul apropiat, in prezent negociem pentru a investi in teren pentru acestea. Anii de criza ne-au incetinit proiectele de dezvoltare, vrem sa vedem ca am scapat de criza si atunci ne vom continua planurile de expansiune ce vizeaza atat Romania, cat si Bulgaria", a mai spus Holstrom.

Scania are in stoc 75-80 de camioane rulate, in parcurile din Arad, Cluj, Suceava si Bucuresti.

Compania Scania are 96 de angajati in Romania, unde este prezenta din 1999.

Constructorul suedez de camioane Scania are o istorie internationala de aproape 120 de ani si isi desfasoara activitatea in peste 100 de tari, avand aproximativ 35.000 de angajati.

In Romania, cea mai mare crestere a pietei de camioane a fost inregistrata in 2007, cand piata a depasit la 12.200 unitati, de la 5.800 masini in 2006. In 2008, au fost comercializate peste 9.000 de camioane pe piata romaneasca.