Statia electrica, un produs 100% romanesc, va putea incarca 4 masini, insa in prezent sunt functionale doar doua puncte de alimentare normala (6-8 ore), cu intensitatea curentului de 16 A si cu tensiunea 230 V.

“O incarcare completa pentru un Mitsubishi i-Miev necesita 20 de kilowati, desi bateria este de 16 kw (4 kw sunt pierderi cu sistemul de racire al bateriei), pentru care pretul este de 3 lei noaptea si 6 lei ziua (32 bani pe kw)”, a declarat Mihai Marcolt, membru CIGRE.

Desi autonomia modelului Mitsubishi i-Miev data de producator este de 150 km, in oras cu aerul conditionat pornit autoturismul poate merge in jur de 120 km.

Plata energiei consumate pentru incarcare se poate face prin intermediul unui card personalizat pentru utilizatorul automobilului electric, iar in scurt timp cu ajutorul contoarelor se va putea face si prin plata cu card, abonament, factura la sfarsitul lunii sau prin cartela pre-pay.

“Statia electrica este compusa din alimentare, carcasa, sistem de protectie, un sistem de contorizare, acces cu card personalizat si sistemul care calculeaza pretul si permite plata prin diferite metode. In prezent merge doar pre-pay (o cartela cu un cod)”, a precizat Marcolt. Proiectul a debutat in noiembrie 2010 prin dezvoltarea unei strategii de implementare.

Incarcarea unei masini electrice poate fi facuta la orice priza, dar costurile unui incarcator se ridica intre 500 euro si 7.000 de euro, in functie de durata necesara incarcarii bateriilor automobilului.

"Poti lamuri lumea sa polueze mai putin sau sa mearga cu bicicleta numai cu decizii economice si politice. Am inceput discutii cu companii, primarii, supermarketuri care au posibilitatea sa instaleze statii de incarcare a masinilor electrice ", a afirmat Laszlo Borbely, ministrul Mediului, la lansarea primei statii de alimentare a automobilelor electrice din Romania.

Citeste si:

Mitsubishi i MIEV are un motor de 64 CP si costa 36.000 euro cu TVA. Tractiunea este pe puntea spate. Viteza maxima este de 130 km/h.

Modelul electric utilizeaza un pachet de baterii lithium-ion care consta in 22 de module avand fiecare cate 4 celule, acestea putandu-se fixa sub podea, vertical sau transversal. Durata medie de viata a unui acumulator Li-Ion este de 7-10 ani.

Statul subventioneaza achizitia masinilor electrice cu pana la 3.700 euro si nu mai mult de 20% din pretul acesteia. Prin Rabla se ofera 4 tichete valorice pentru achizitionarea unui autovehicul electric.

Incarcarea unei masini electrice se poate face in trei modalitati: incarcare normala (priza monofazata 230Vca), 6-8 ore; incarcare rapida (priza trifazata 400 Vca), 2-3 ore; incarcare foarte rapida (priza trifazata 400 Vcc) 20-30 minute, care incarca acumulatorul doar 80%.

Locatiile pentru incarcare sunt spatiile comerciale, care vor avea 90% chargere rapide si 10% normale, hotelurile 70% chargere rapide si 30% normale, parcarile publice din centrul orasului 70% chargere rapide, 10% foarte rapide si 20% normale.

CIGRE are 155 membri persoane fizice si 31 juridice din domeniul energiei.

Renault Romania a incheiat acorduri cu Electrica, Schneider Electric si Siemens in vederea dezvoltarii in parteneriat a infrastructurii necesare vehiculelor electrice.