De la 1 octombrie a intrat in vigoare o decizie RAR conform careia atelierele auto vor plati taxele anuale de autorizare in functie de numarul lucrarilor prestate si al marcilor reprezentate, pentru fiecare in parte. Pana la aceasta data, proprietarii de service auto plateau o taxa unitara anuala de autorizare de aproximativ 1.000 de lei, potrivit Mediafax.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca firmele din domeniu ar putea fi nevoite sa creasca pretul manoperei in urma deciziei RAR, intrucat un atelier auto efectueaza aproximativ cinci activitati pentru 20 de marci auto, caz in care s-ar ajunge la o taxa de peste 10.000 de lei.

Noile taxe constau in cate 90 lei pentru maximum trei activitati de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentara, precum si 500 lei pentru fiecare marca pe care o reprezinta.

Reprezentantii RAR sustin ca noile prevederi nu ar trebui sa afecteze costul manoperei si responsabilizeaza proprietarii de ateliere.

"In realitate, costul minimal pe care RAR il solicita nu poate influenta preturile de reparatii, intrucat ele sunt nesemnificative raportate la un numar minim normal de vehicule reparate pe fiecare marca. Acordarea autorizatiei diferentiata pe marci si activitati va viza indeosebi calitatea lucrarilor efectuate pentru diverse marci de vehicule, asumarea responsabilitatii service-urilor privind activitatile pe care solicita sa le desfasoare si ordonarea operatorilor din piata serviciilor de tip service auto in functie de capacitatea tehnologica, numarul de angajati si in nici un caz dupa ambitiile personale ale patronilor de ateliere auto", se arata intr-un comunicat al registrului.

Citeste si:

Reprezentantii RAR afirma ca lipsa costurilor diferentiate pe numar de marci a dus la aparitia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea din piata.

"Au aparut service-uri auto cu 2-3 angajati care doresc sa desfasoare activitati diversificate pentru 15 si chiar 20 de marci. Tot piata este cea care a demonstrat ca service-urile autorizate si de catre producatorii vehiculelor au investit mai mult si mai eficient in logistica, personal, dispozitive, spatii si conditii de munca mai bune, decat service-urile independente", mai scrie in comunicat.

Membrii ASSAI sustin ca noua modalitate de taxare ar putea duce la disparitia de pe piata a jumatate din cele 7.000 de service-uri autorizate din Romania.