Astfel, in luna octombrie, cota de piata a Dacia, care face parte din grupul francez Renault, a crescut la 2,2% la nivelul UE, de la 1,5% in septembrie, respectiv 2,1% in octombrie 2010, potrivit Mediafax.

Dacia avea o cota de piata de 1,9% in UE in primele zece luni ale anului trecut.

Inregistrarile de autoturisme noi Dacia au urcat in luna octombrie cu 5,5% fata de volumul din aceeasi perioada a anului trecut, la 22.632 de unitati, potrivit unui comunicat al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Vanzarile Dacia in Europa au crescut puternic in perioada 2008-2010, datorita schemelor de stimulare a pietei auto prin subventionarea achizitiei de autoturisme noi introduse de mai multe state din zona euro, indeosebi Germania si Franta, care au propulsat puternic cererea pentru masini ieftine in contextul prudentei consumatorilor si bugetului mai restrans pentru cheltuieli discretionare.

Astfel, numarul inmatricularilor Dacia in UE a crescut de la sub 70.000 in anul 2007 la peste 250.000 anul trecut, cand constructorul a avut o cota de piata de 1,9% in Europa, potrivit raportarilor ACEA.

Citeste si:

Piata auto din UE s-a contractat in primele zece luni ale acestui an cu 1,2% dupa numarul inmatricularilor de autoturisme noi, la 11,126 milioane de unitati, de la 11,257 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.

Romania a inregistrat in perioada ianuarie-octombrie o scadere de 9,8% a volumului inmatricularilor de automobile noi, la 63.723 de unitati. In octombrie, piata romaneasca s-a contractat cu 5,5%, la 7.828 de inmatriculari. La zece luni, Romania este a 17-a piata auto din UE.

Germania a fost singura mare piata europeana care a inregistrat o crestere semnificativa in intervalul analizat (9,8%), in timp ce Franta, a doua piata de pe continent, a consemnat un avans de numai 0,4%. In Marea Britanie, Italia si Spania, inmatricularile au scazut semnificativ, cu 4,5%, 10,8%, respectiv 19,7%.

La nivelul lunii octombrie, volumul inmatricularilor de automobile noi a coborat cu 1,8%, la putin peste un milion de unitati, cu o evolutie stabila in Germania (plus 0,6%), cresteri in Franta si Marea Britanie (2,4%, respectiv 2,6%) si scaderi in Italia (-5,5%) si Spania (-6,7%).

Dintre marii constructori de automobile, numai Volkswagen a inregistrat o crestere semnificativa in primele zece luni, de 7,5%, la 2,579 milioane de unitati. PSA Peugeot Citroen si Renault au consmenat scaderi de 7,6%, respectiv 8,5%, iar General Motors a evoluat stabil, cu un plus de 0,3%. Fiat a inregistrat o scadere de 11,9%, iar BMW, cel mai mare constructor de autoturisme premium, a crescut cu 9,5%.