Productia noii Clasa A va incepe in septembrie la fabricile Rastatt (Germania) si Kecskemet (Ungaria) in care Daimler a investit 1,4 miliarde euro. In Rastatt, au fost fabricate incepand din 1997 cele doua generatii Clasa A vandute pana in prezent in 2,1 milioane de unitati.

Pornind de la o coala alba de hartie, designerul britanic Mark Fetherson in varsta de 35 de ani, creatorul SLS AMG, a conturat noua Clasa A avand ca sursa de inspiratie natura, felul in care vantul sculpteaza nisipul in dune. Fetherson spune ca noua Clasa A poate fi asemanata cu o pisica salbatica, un leu sau un ghepard.

Noua Clasa A este o masina sport atat prin design, cat si prin senzatiile oferite la volan, un autoturism cu o silueta de coupe conceput pentru tineri. De aceea, Mercedes a integrat telefoanele iPhone si BlackBerry in vehicul, realizand o interfata ce ofera Facebook, Twitter, Internet, navigatie Garmin, control vocal, Google Local Search (Google Street View, Panoramio) si posibilitatea de a afisa poze slideshow pe un ecran de 17,8 cm.

Mercedes-Benz a fost intotdeauna cunoscut pentru cele mai confortabile masini din clasa premium, iar BMW pentru cele mai sportive, insa acest mit se termina astazi odata cu noua generatie Clasa A, primul model gandit in primul rand sa fie sportiv si in al doilea rand sa fie confortabil. Daca Mercedes continua sa creeze masini sport vom vedea o lupta frumoasa cu BMW, care a cam lasat garda jos cu cateva modele, printre care si Seria 1 rivalul Clasa A.

Noua Clasa A se remarca prin cea mai mare putere din segment, cel mai bun coeficient aerodinamic - 0,27 si cele mai multe sisteme de prevenire a accidentelor.

Pentru a testa noua Clasa A, Mercedes ne-a adus in Slovenia unde am condus in doua zile 300 de km pe autostrazi si sosele de munte intre capitala Ljubljana si statiunea Portoroz de la Marea Adriatica. Demonstratia finala a manevrabilitatii si spiritului dinamic a fost facuta pe un aeroport cu cel mai puternic model, A 250 Sport 211 CP cu pachetul de design AMG (2.500 euro) si transmisia automata 7G-DCT cu dublu ambreiaj (2.260 euro). Traseul a fost gandit pentru a ne da seama cat de stabila este noua Clasa A, unul din punctele slabe ale vechii generatii. Am intrat de mai multe ori printre jaloane cu 100-110 km/h, iar noua Clasa A nu s-a clintit, ar fi fost nevoie de mai multa viteza pentru a face masina sa derapeze, Mercedes ne-a convins ca a creat o masina complet noua si 100% sport.

Transmisia automata cu 7 trepte, imprumutata de la modelul SLS, tine cateva secunde motorul turat dupa o depasire pentru a raspunde instant in cazul in care vrei sa accelerezi din nou. Partea proasta la transmisia automata este ca schimbatorul este amplasat langa volan precum la masinile americane, iar daca vrei sa conduci in mod manual trebuie sa folosesti padelele de langa volan, lucru enervant pentru majoritatea soferilor.

A 250 Sport are un motor pe benzina de 2 litri 211 CP, care ii permite sa accelereze pana la 100 km/h in 6,6 secunde si sa atinga o viteza maxima de 240 km/h, fiind cel mai rapid model din segment. In Romania, modelul are un pret de pornire de 37.200 euro cu TVA. Masina vine cu un sistem de evacuare special, un ESP optimizat si suspensia sport AMG cu garda la sol joasa si punte fata specifica.

Citeste si:

Pe soselele de munte din Slovenia am condus si un A 200 CDI BlueEfficiency cu transmisie automata 7G-DCT, care are un motor diesel de 1,8 litri 136 CP si costa in Romania 29.500 euro cu TVA. Dieselul este silentios si destul de sportiv, masina accelereaza neintrerupt chiar si in rampa, fara a simti o pierdere de putere. Consumul extraurban a fost in jur de 6 litri la 100 km. Acceleratia pana la 100 km/h are loc in 9,2 secunde, iar viteza maxima este de 210 km/h.

Ca orice model premium, noua Clasa A vine in standard cu foarte multe dotari, climatizare automata Thermatic, sistem Audio 20 cu radio, CD, MP3, slot USB, display cu diagonala de 14.7 cm si conexiune bluetooth, geamuri actionate electric fata si spate, sistem de aprindere automata a farurilor Headlamp Assist si volan multifunctional cu 12 butoane.

Tot in standard sunt si sistemul de avertizare a coliziunilor iminente, cu functionare pe baza de radar si sistem adaptiv Brake Assist, sisteme ce impreuna scad riscul producerii accidentelor. Collision Prevention Assist este capabil sa atentioneze soferul vizual si auditiv pentru a-l alerta in cazul in care detecteaza posibilitatea producerii unui impact si pregateste sistemul Brake Assist pentru cel mai precis raspuns al franelor. Acestea vor opera la capacitate maxima imediat ce soferul actioneza pedala de frana indiferent de forta de apasare a acesteia. Attention Assist, sistemul de detectare al oboselii este si el oferit in standard.

Sistemul Pre-Safe de protectie preventiva a ocupantilor masinii este disponibil in premiera pentru Clasa A. Caracteristicile de baza ale sistemului Pre-Safe sunt centurile de siguranta cu pretensionare reversibila, inchiderea automata a geamurilor laterale si a trapei in cazul detectarii unui accident iminent si pozitionarea automata si imediata a scaunelor fata reglabile full-electric in pozitia ideala pentru oferirea unei protectii maxime in caz de accident. Sistemul cruise control adaptiv Distronic Plus este disponibil optional.

Noul model vine cu trei linii de echipare, "Urban", "Style", "AMG Sport" si trei pachete de design ("Night", "Exclusive" si "AMG Exclusive").

Toate motorizarile noii Clase A ofera in standard functia ECO start/stop. Versiunile diesel sunt 1,5 litri 109 CP, 1,8 litri 109 CP si 136 CP, iar cele pe benzina 1,6 litri 122 CP, 156 CP si 2 litri 211 CP. In primul trimestru al anului viitor soseste A45 AMG 320 CP.

Noua Clasa A are 4,3 metri lungime, 1,78 metri latime, 1,43 metri inaltime si 1.440 de kg. Portbagajul are o capacitate de 340 de litri.

Cel mai ieftin Clasa A costa de la 24.670 euro cu TVA pentru A 180 cu motorizarea pe benzina de 1,6 litri 122 CP. Mai multe detalii sunt disponibile aici.