Protocolul de cooperare in domeniul activitatilor Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta a fost semnat de catre directorul STS, Marcel Opris, si fostul director general Ford Romania, Henrik Nenzen.

"Primele 100 de masini Ford de tipul B Max care au iesit pe poarta fabricii sunt echipate cu un modul care sa apeleze automat serviciul de urgenta 112 in cazul unui accident. Astfel, Ford a implementat, pe vehiculele fabricate, un sistem de conectivitate prin voce si de informare care permite initierea unui apel direct catre 112 prin intermediul telefonului ocupantului vehiculului, conectat la sistemul din masina prin Bluetooth, furnizand si coordonatele GPS ale vehiculului. Centrele de preluare a apelurilor de urgenta au fost dotate cu echipamente si pot permite receptionarea apelurilor de tip eCall si a datelor asociate: localizarea, tipul autovehicului, directia de mers, numarul de pasageri. Apelul de urgenta poate contine comunicarea vocala dintre accidentat si operatoarea 112, concomitent cu transmiterea automata a unor date asociate", se arata intr-un comunicat al STS, citat de Mediafax.

Introducerea sistemului de apelare automata la 112, in cazul unor accidente grave, va permite salvarea a sute de vieti, potrivit sursei citate.

Romania, prin STS, este singura tara care pune in aplicare proiectul Comisiei Europene inainte de data recomandata, ianuarie 2015, cu aprobarea vicepresedintelui Comisiei Europene, Neelie Kores, se spune in comunicat.

Proiectul pan-european de implementare a serviciului eCall, denumit HeERO, a inceput oficial in 2011, in baza unui acord de finantare semnat intre ERTICO, liderul de consortiu, si Comisia Europeana. Unul dintre beneficiari este administratorul Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) - STS.

Citeste si:

In cadrul proiectului HeERO, Romania face parte dintr-un consortiu alaturi de opt tari europene in care vor mai fi dezvoltate alte sisteme pilot, respectiv Germania, Italia, Suedia, Finlanda, Olanda, Grecia, Cehia si Croatia. Fiecare dintre aceste tari este responsabila cu implementarea si operationalizarea unui sistem pilot eCall cu respectarea standardelor in domeniu.

Serviciul de Telecomunicatii Speciale are responsabilitatea coordonarii pachetului ce include activitatea de operationalizare a sistemului la nivel European. Proiectul este desfasurat derulat pe o perioada de 36 de luni. La sfarsitul acestui proiect, Romania va fi capabila sa implementeze sistemul eCall prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenta (Ambulanta, Pompieri, Politie), care vor primi date exacte despre un eventual accident auto. Sistemul presupune echiparea autovehiculelor cu un modul care sa apeleze automat (sau manual) serviciul de urgenta 112 in cazul unui accident.

Sistemul eCall este o initiativa a Comisiei Europene, definit in cadrul programului eSafety, care are drept scop cresterea sigurantei rutiere si salvarea de vieti omenesti.

Serviciul de Telecomunicatii Speciale organizeaza si coordoneaza activitatile in domeniul telecomunicatiilor speciale pentru autoritatile publice din Romania si alti utilizatori prevazuti de lege. Institutia are structura militara si face parte din sistemul national de aparare.