Cel mai accesibil model Mercedes-Benz vine in standard cu radarul Collision Prevention Assist, climatizare automata Thermatic, sistem Audio 20 cu radio, CD, MP3, slot USB, display cu diagonala de 14.7 cm si conexiune bluetooth, geamuri actionate electric fata si spate, sistem de aprindere automata a farurilor Headlamp Assist si volan multifunctional cu 12 butoane.

Dimensiunile noului Clasa A sunt 4292 mm lungime, 1780 mm latime si 1433 mm inaltime. Comparativ cu predecesorul sau, care a folosit o alta filozofie de design, inaltimea noului model a fost redusa cu 162 milimetri, centrul de greutate cu 24 mm si pozitia de conducere cu 174 mm.

Clasa A este un model cu cinci locuri. Bancheta din spate ofera spatiu pentru trei pasageri, desi are un design sportiv ce pare sa ofere doar doua locuri individuale. Portbagajul are un volum standard VDA de 341 litri. Daca spatarele banchetei sunt rabatate, spatiul util disponibil creste la 1157 litri. Standard pentru toate modelele, spatarul banchetei este fractionabil in proportie 60:40, cele doua segmente putand fi rabatate individual. Latimea portbagajului intre pasajele rotilor spate este de 1.050 mm.

Modelul Mercedes-Benz Clasa A are motorizari cu puteri cuprinse intre 109 CP si 211 CP. A 180 CDI BlueEFFICIENCY (20.950 euro fara TVA) este primul Mercedes-Benz ce emite doar 98 grame de CO2 pentru un kilometru parcurs. Toate motorizarile noii Clase A ofera in standard functia ECO start/stop. Motorizarile pot fi combinate cu noua transmisie manuala in sase trepte (standard) sau cu transmisia automata cu dublu-ambreiaj 7G-DCT (1.820 euro fara TVA), ce combina, in mod ideal, confortul cu sportivitatea.

Trenul de rulare al noii Clase A are o punte spate cu suspensie independenta si configuratie cu patru brate, directie servo-asistata electric cu functii de asistare si sistem ESP cu "Extended Traction Control" (XTC).

Citeste si:

O noua caracteristica a masinii este puntea spate cu suspensie independenta cu patru brate: fortele sunt absorbite de fiecare roata spate prin intermediul a patru brate independente. Trei setari sunt disponibile pentru sasiu si suspensie: suspensia confort, cea sport, disponibila optional pentru un tren de rulare si o manevrabilitate mai sportive (oferita impreuna cu pachetul optional Dynamic Handling sau linia de echipate AMG Sport), precum si setarea de suspensie sport ultra-performanta. Aceasta este standard pentru modelul de top A 250 Sport si este etichetata drept "engineered by AMG".

Datorita sistemelor de suspensie nou concepute, noua Clasa A are un comportament neutru, cu ruliu foarte mic si cu o tendinta extrem de redusa de subvirare.

"Drive Kit Plus for the iPhone" va fi disponibil ca accesoriu de la sfarsitul acestui an si se va putea comanda ca dotare optionala incepand cu primul trimestru 2013. Acest kit va permite utilizatorului de Clasa A si iPhone sa se conecteze la Facebook, Twitter, sa utilizeze aplicatiile Daimler si sa acceseze lumea digitala direct de la bordul masinii. Kit-ul pentru iPhone include si un software de navigatie de ultima generatie de la Garmin, cu informare in timp real asupra traficului, bazata pe datele din Internet, cautare online a punctelor de interes (POI) si afisare 3D a hartilor.

Prima generatie Clasa A a fost lansata in 1997, iar cea de-a doua in 2005, comercializata in peste un milion de exemplare.