Buzasu a aratat ca lucrarile de constructie la autostrada Sibiu-Pitesti sunt la fel de dificile ca la cea de pe Valea Prahovei (Comarnic-Brasov), intrucat o treime din lungimea acesteia, de circa 110 km in total, presupune viaducte si tuneluri, scrie Mediafax.

Proiectul este foarte scump si nu potriveste unui parteneriat public-privat, singura solutie sigura fiind finantarea din .

"Pe Coridorul IV, in 2016 vom circula de la Nadlac la Sibiu, de acolo vom avea o intrerupere pana in 2020 si vom circula de la Pitesti la Constanta", a afirmat Buzasu, intr-o conferinta de presa.

In tarile din Occident, la pregatirea unui proiect mare de infrastructura faza de proiectare dureaza circa cinci ani, finantarile se obtin in aproximativ doi ani, "dupa care implementarea este extrem de rapida, este la minut", potrivit sursei citate.

Pe de alta parte, in pregatirea proiectului dureaza 1-1,5 ani, iar implementarea se realizeaza in cinci-sapte ani, intrucat in aceasta faza se corecteaza deficientele din perioada pregatirii.

Citeste si:

Prin programul operational transporturi pentru perioada 2007-2013 au fost semnat cu beneficiarii 82 contracte de finantare, cu o valoare contractata totala de 21 miliarde lei, din care s-au platit aproximativ 1,9 miliarde lei, reprezentand un grad de absorbtie de circa 10%.

In aceasta perioada au fost finalizati sau sunt in curs de finalizare 125 kilometri de autostrada, iar pana la sfarsitul programului operational se asteapta sa fie dati in exploatare 370 kilometri de autostrada.

In ceea ce priveste calea ferata, vor fi reabilitati circa 200 de kilometri pe Coridorul IV.

Pentru programul operational transporturi in intervalul 2007-2013 au fost alocate de circa 4,5 miliarde euro, la care se adauga cofinantarea Romaniei, de aproximativ un miliard euro.