"Skoda va produce prima generatie de Octavia la infinit." Masina, pentru prima data lansata in 1996, este cruciala pentru ofensiva producatorului ceh impotriva Daciei Logan - cea mai vanduta masina a Europei Centrale. Intr-un articol publicat in AutoNews.com se prezinta pozitia Skoda fata de noul Logan.

"Pentru majoritatea masinilor exista un start al productiei, urmat dupa 7 ani de un sfarsit. Presedintele Skoda Detlef Wittig a afirmat intr-un interviu acordat publicatiei Automotive News Europe ca "nu va exista un sfarsit in ceea ce priveste productia pentru Octavia Tour."

Skoda numeste prima generatie a modelului Octavia Tour pentru a o diferentia de cea de-a 2-a generatie, lansata in 2004. Productia pentru Octavia Tour a scazut cu 54.2% in 2005 ajungand la 66,319 unitati intrucat Skoda a marit numarul modelului din generatia secunda.

Dar subsidiara Volkswagen nu va inceta sa produca Octavia Tour pentru ca masina de clasa medie este un produs pe care Skoda il foloseste pentru a concura impotriva Logan, sedanul cu costuri mici produs de subsidiara Renault, Dacia Romania.

"Octavia Tour joaca cu siguranta un rol important in vanzari", spune presedintele Skoda.

Producatori auto precum General Motors Europa si Peugeot-Citroen au mentinut de asemenea in productie modele mai vechi pentru pietele centrale si estice ale Europei. General Motors vinde in continuare vechea generatie Astra asa cum face de altfel si Peugeot-Citroen cu Peugeot 206.

Octavia Tour este in mod deosebit importanta pentru 3 pietele in puternica si rapida crestere: India, Ucraina si Romania.

Citeste si:

In Romania, Octavia Tour porneste de la 10,400E. Logan porneste de la 6,200E.

In ciuda diferentei mari de pret, in comparatie cu Logan, Skoda a vandut 4,983 unitati Octavia Tour si 5,106 unitati din noul model in 2005, potrivit Skoda. Vanzarile Skoda aproape ca s-au dublat in 2005 iar vanzarile la Octavia Tour au crescut cu 31,8%.

Performantele in vanzari inregistrate pe piata din Romania au facut ca Skoda sa devina brand-ul de import nr 2 potrivit APIA. Renault ramane in continuare cea mai importata masina, cu 21,830 de unitati.

Insa ambii fabricanti sunt cu mult in urma producatorului Dacia, subsidiara Renault. Dacia a vandut 93,084 unitati si a obtinut 44,2 share de piata.

Prima generatie Octavia a fost un succes in vanzari. Skoda a construit 1,500,000 de unitati a primei Octavia de cand a fost lansata acum 10 ani.

Atata vreme cat exista cerere pentru o masina mai veche, Skoda va continua sa produca Octavia Tour impreuna cu noua Octavia.