Nu a fost stabilit inca daca persoanele care au masinile inmatriculate in alt stat si sunt rezidenti in Romania vor plati timbrul de mediu. Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.

In cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada.

“Este o masura buna, considerand segmentarea automobilelor second hand inmatriculate. Volumele mari de masini importate corespund normelor Euro3 sau Euro4, fiind construite in perioada 2000 – 2007. Cele cu Euro 1, Euro2 sau non-euro sunt deja masini dinainte de anul 2000 iar cei interesati de comertul cu astfel de masini oricum nu au cum sa scoata un profit stimulant, daca luam in calcul pretul pe care il pot obtine aici, spre exemplu, pe un Opel Astra din 1998 cumparat de pe o piata din vestul Europei. Poate insa acum, fiind diferente mici intre timbrul de mediu de la noi si taxa din Bulgaria, masinile inmatriculate acolo vor incepe sa fie inregistrate in Romania”, a declarat pentru wall-street.ro Eugen Maciuca, manager AAA Auto.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Autoturismele cu motorizari Euro 3 si Euro 4 vor fi taxate mai scump fata de anul 2012 cu circa 10%.

Posesorii de masini diesel platesc mai putin decat cei care au autoturisme pe benzina. "Noua taxa va fi mai mare la motoarele pe benzina Euro 3 si Euro 4, in schimb va fi mai mica la motoarele diesel din aceleasi categorii. De exemplu, o masina foarte populara in Romania, VW Golf 5, 1,9 diesel, din 2007, acum are taxa de 1369 euro iar conform noii taxe valoarea scade la 749 euro. La un VW Polo, 1,4 diesel, din 2006, taxa scade de la 332 la 275 euro. In schimb la un Polo 1,4 benzina din 2006, taxa creste de la 357 la 640 euro din cauza ca motorizarea pe benzina emite mai mult CO2 la aceeasi capacitate. Insa, un motor diesel, pe langa CO2 emite mult mai multe substante poluante si ar trebui teoretic sa plateasca mai mult. Astfel, cum taxam noi cu adevarat poluarea?", afirma Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.

Pentru Dacia Logan 1149 cmc, cu emisii 135 CO2, taxa creste de la 73 euro la 107 euro.

Citeste si:

Cresteri de taxa pentru masini Euro 4
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002 - de la 189 euro la 339 euro;
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro;
Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 -de la 293 euro la 336 euro;
Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2005 -de la 338 euro la 388 euro;
Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2006 -de la 383 euro la 440 euro;
VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro;
VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 -de la 905 euro la 1.243 euro.
VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2008, taxa este indicata in scadere de la 1.132 euro la 878 euro.

Scaderi de taxa la autoturisme Euro 2 si non-euro
Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001, de la 1.593 euro la 684 euro,
Pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990, taxa scade de la 3.321 euro la 363 euro.

Taxa nemodificata la Euro 5
Taxa auto va ramane la aceleasi cote pentru masinile Euro 5, in timp ce pentru autoturismele Euro 6, hibride si electrice, nu se va plati nimic.

Intrucat dealerii de masini rulate din Romania intermediaza doar masini Euro 5, pentru acestia noua taxa auto nu are niciun efect.

„Pentru AAA Auto, dealer de automobile rulate, transformarea taxei in timbru de mediu are efecte reduse pentru ca noi comercializam in principal automobile aproape noi. Au o vechime de 1-2 ani, deci 80% din parc corespunde normelor Euro5”, a mai spus Maciuca.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat sa creasca fata de 2012 cu 100 de milioane de lei, daca romanii vor cumpara aceleasi tipuri de masini.