In 2005, SEAT, brandul spaniol aflat in posesia grupului Volksvagen, a pierdut 62,5 milioane de euro. Giuseppe Tartaglione, noul vicepresedinte al companiei a anuntat schimbarea strategiei de marketing si vanzari ce va duce Seat pe profit in 2008. Motorul acestei schimbari este lansarea unor noi modele, coroborata cu o puternica ofensiva de marketing.

Seat este considerat un barnd „entry level”. Tartaglione doreste o repozitionare a companiei printr-o oferta detaliata pentru persoanele din segmentul de varsta 25–40 ani. In acest sens, Altea va fi lansata pe piata si sub forma de „family car”, pana la sfarsitul anului. O alta directie a noii strategii este revizurea design-ului interior al tuturor modelelor.

Ca promovare, Seat doreste sa fie recunoscuta printr-o serie de testimoniale. Spre exemplu, una dintre cele mai in voga formatii din Spania, La Oreja de Van Gogh, calatoreste in turneele sale in masini Seat. Tartaglione intentioneaza sa foloseasca acest aspect in comunicarea de brand a constructorului spaniol.

Giuseppe Tartaglione s-a alaturat echipei SEAT la 1 ianuarie 2006, venind de la FIAT Powertrain Technologies. El l-a inlocuit pe Harald Schomburg care s-a intors in germania, fiind numit seful departamentului Vehicule Comerciale din cadrul Volkswagen Group.