Cota de piata a Dacia s-a situat in septembrie la nivelul de 1,1%, in scadere de la 2% in luna precedenta, scrie Mediafax.

Din cele 33 de marci analizate, 18 au avut o evolutie negativa a inmatricularilor. Liderul pietei, Volkswagen, a consemnat un declin al inmatricularilor de 2,2%, la 50.242 de vehicule.

Marca Renault, care face parte din grupul cu acelasi nume, alaturi de Dacia, a inregistrat o scadere de 8,6% a inmatricularilor, la 7.111 autoturisme.

In primele noua luni ale anului, inmatricularile Dacia in Germania au urcat cu 1,7%, la 34.468 autoturisme, conferind marcii o cota de piata de 1,6%, similara cu cea de la opt luni.

La nivelul pietei, in primele noua luni a avut loc o contractie de 6%, la 2.217.019 de autoturisme, si numai 8 marci din 33 au avut o evolutie pozitiva.

Inmatricularile VW, liderul pietei, au coborat cu 8,6% in aceasta perioada, la 470.638 de autoturisme, iar grupul a avut o cota de piata de 21,2%. Marca Renault a consemnat un declin de 8,8% al inmatricularilor, la 72.732 de masini, iar cota de piata a fost de 3,3%.

Citeste si:

Germania a fost anul trecut a doua mare piata pentru Dacia, dupa Franta.

Inmatricularile de autoturisme noi Dacia in Franta au crescut cu 7,3% in primele noua luni, la 65.291 unitati, inregistrand astfel al treilea mare avans in randul marcilor prezente pe piata, in timp ce totalul vanzarilor a scazut cu 8,5%, la 1,31 milioane de unitati.

In luna septembrie, inmatricularile Dacia pe piata franceza au crescut cu 11,1%, la 5.052 de unitati. Cota de piata a urcat usor, de la 3,31% in septembrie anul trecut la 3,55%. Piata franceza a crescut cu 3,4%, la 142.211 autoturisme noi.

Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.