"Eu va pot spune ca in mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. Romania, daca nu se conecteaza integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o tara care ramane enorm in urma", a declarat seful statului.

El a mai aratat ca Romania va pierde foarte multe investitii daca nu finalizeaza Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur". "Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu", a mai spus Traian Basescu.

Potrivit presedintelui, tronsonul Pitesti-Sibiu trebuie facut cu prioritate, altfel Coridorul IV este interupt. "Degeaba vin pe autostrada pana la Pitesti si de acolo infund traficul intr-o singura banda. Degeaba plec de la Sibiu mai departe daca pana la Sibiu ma tarai pe o singura banda si cu tranzitul si cu propriul transport", a mentionat el.

Ambasadorul Philippe Gustin a declarat recent ca este important ca Romania sa aiba rapid infrastructura de autostrazi si feroviara conectata cu Europa Occidentala, intrucat firme precum Dacia exporta in Vest si intarzierile la livrare influenteaza costul masinilor.

Citeste si:

"E foarte important pentru Romania sa aiba foarte rapid infrastructura de autostrazi, drumuri, infrastructura feroviara, aeroportuara care sa fie conectata cu restul Europei, cu Europa Occidentala, pentru ca firmele care activeaza aici sunt adesea companii exportatoare. Sa luam ca exemplu Renault, cu 3% (contributie) la PIB-ul Romaniei, 10% din exporturile Romaniei. Masinile sunt facute la Pitesti pentru alte tari europene, dar si pentru piata mondiala. Si masinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri si fiecare zi de intarziere, fiecare ora de intarziere are o influenta asupra costului masinii si asupra competitivitatii Renault-Dacia. Bineinteles ca infrastructura e importanta pentru Romania, pentru dumneavoastra, pentru mine, pentru cei care calatoresc, pentru a ajunge mai usor dintr-o localitate in alta, dar e la fel de importanta pentru investitori ca sa fie legati de restul Europei", a declarat Philippe Gustin.

Diplomatul francez a spus ca Renault s-a plans de mai multe ori de aceasta problema, precizand ca ar fi buna o autostrada care sa lege Pitestiul de Ungaria.

"Exista deja autostrada Pitesti-Constanta, pentru ca o parte din masini pleaca din Portul Constanta, dar ar fi buna si o legatura intre Pitesti si Ungaria, pentru conectarea cu autostrazile spre Europa Occidentala, Germania, Franta. Vedeti unde ajung masinile construite la Pitesti, e un succes Dacia, se exporta din ce in ce mai mult in tarile occidentale. Rezultatele pietei auto din ianuarie arata ca Dacia este marca ce a crescut cel mai mult in Franta. Industria auto de la Dacia Renault trebuie ajutata pentru a deveni mai competitiva", a spus ambasadorul Frantei.