“In fiecare an lucram la noi culori, la cum arata viitorul. Utilizam efecte pentru a gasi culori noi, efectele reprezinta trenduri de culori. Fata de alte industrii, conceptele noastre sunt analizate cativa ani, dureaza 3-5 ani pana ce o culoare iese din faza de concept si ajunge pe o masina”, a declarat Mark Gutjahr.

BASF - 60 de culori noi anual pentru industria auto

Culorile viitorului in industria auto vor fi inspirate din natura

Culorile viitorului in industria auto vor fi inspirate din natura

Designerii BASF au conceput anul trecut 65 de culori noi, dintre care 20 provin din Europa. Specialistii considera ca in fiecare regiune de pe glob exista culori noi. “Pentru a schimba perceptia oamenilor despre un lucru trebuie sa schimbam culorile, sa venim cu ceva nou. In fiecare an, adaugam in gama peste 60 de culori noi destinate industriei auto. Anul trecut, 20 de culori noi au fost din Europa, 20 din America si 20 din regiunea Asia Pacific. Avem designeri peste tot in lume, China are o contributie importanta. Sunt diferente de culori pe glob, fiecare regiune este unica si poate ajuta la gasirea de nuante interesante”, a precizat Mark Gutjahr.

Masinile noi au nevoie de culori noi

Designerul BASF mai spune ca fiecare brand de masina are alta culoare si ca fiecare model nou are nevoie de o vopsea auto noua pentru ca o vopsea veche face ca autoturismul sa para vechi. “Masinile noi cu nuante vechi ar arata vechi, de aceea culoarea trebuie creata pe noile forme ale masinii pentru a-i pune in evidenta liniile. Culoarea creaza imaginea masinii”, mai spune Gutjahr, care considera ca “masinile care au toate elementele in culoarea caroseriei, oglinzile, bara, fara a avea plastice negre, sunt sportive si elegante”.

Oamenii cand privesc un autoturism vad intai brandul, dupa aceea forma si culoarea. Culorile au un potential fantastic de a atrage clientii sa cumpere masini noi.

Intr-un top al popularitatii culorilor BASF in 2014, pe primele trei locuri sunt: negru cu 28%, argintiu si gri cu 27%, alb 19%.

Concepte de culori BASF pentru automobile:

  • XFine: efecte metalice puternice. Particule foarte fine de aluminiu sunt aranjate una langa alta si produc astfel un fel de efect de oglinda asupra organismului. Acest lucru creeaza contraste foarte puternice. Culoarea apare deosebit de luminoasa pe marginile caroseriei, in timp ce ea are un efect foarte intunecat atunci cand este privita din lateral.
  • XSpark: particule foarte fine de sticla reflecta lumina cu o precizie mai mare, creand astfel o stralucire pronuntata. In functie de intensitate si de culoare, efectul creeaza o impresie foarte sportiva si eleganta. Gamele de culori intunecate obtin un aspect aproape mistic, iar nuantele de alb devin rafinate. Efectul vriaza de la elegant la cristal.
  • Liquid Metal: o vopsea care arata ca un metal lichid. Vopselele metal lichid folosesc fulgi de aluminiu, ca pigmenti de efect, care creeaza o tranzitie de culoare de la lumina la intuneric. In functie de unghiul de vizualizare, culoarea accentueaza puternic suprafetele curbate ale unui autoturism.

BASF Coastings Color Design Studio Europe - O casa plina de culori

Citeste si:

Cu 300 de metri patrati, inclusiv un spatiu de prezentare de aproximativ 180 de metri patrati, Design Studio Color este cel mai mare de acest gen din Europa. Etajul inferior al Centrului de Design este rezervat pentru prezentari si intalniri cu clientii, in timp ce etajul superior ofera un spatiu de lucru pentru designeri.

Muenster-Hiltrup: cea mai mare fabrica de vopsele auto din lume

Muenster-Hiltrup este cea de-a treia unitate de productie a grupului BASF si are o suprafata de 400.000 de metri patrati si 2.300 de angajati.

In Romania, BASF este prezent din 1993 si acopera patru segmente importante pentru industria auto - mase plastice, poliuretani, produse de finisare (lacuri si vopsele industriale) si produse pentru buna functionare a autoturismelor (aditivi pentru benzina si motorina, lichide de frana, antigel, materii prime pentru productia de lubrifianti auto, lichide de racire). Compania detine o fabrica langa Ploiesti in care se produc 11.000 de tone de aditivi pentru beton pe an.

Cei mai importanti clienti BASF in Romania sunt Dacia Renault, Oltchim, Petrom, Rompetrol, Lukoil, Arctic, Fabryo, Ruukki. BASF lucreaza din 2007 pentru Dacia, avand roboti in incinta Uzinei de la Mioveni care vopsesc modelele Logan si Sandero cu vopsea pe baza de apa produsa in Germania. Alte produse din materiale BASF care ajung pe Dacia sunt tahometre, faruri, componente pentru motor, scaune.

Anul trecut, grupul BASF a inregistrat 1.300 de patente la Biroul European pentru Patente din Munchen. Anul trecut, vanzarile globale BASF au fost de 73,97 miliarde de euro, din care circa 2,9 miliarde de euro au fost realizate de industria auto. Profitul companiei a depasit 7,2 miliarde de euro. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN).

BASF lucreaza impreuna cu producatorii de masini pentru a inlocui metalul cu plastic, precum si la integrarea tehnologiei OLED (Organic Light Emitting Diode – Diode Organice Emitatoare de Lumina) in designul acoperisurilor automobilelor. OLED-urile sunt transparente atunci cand sunt oprite, oferind vizibilitate in afara vehiculului si lasand sa patrunda lumina naturala, dar sunt si o sursa de lumina atunci cand sunt puse in functiune.

Noi tendinte in auto: BASF si constructorii de masini dau metalul pe plastic

Noi tendinte in auto: BASF si constructorii de masini dau metalul...