Modelul XC90 este primul produs lansat de Volvo de cand compania a fost preluata, in 2010, de grupul Zhejiang Geely, detinut de miliardarul chinez Li Shufu. Printre caracteristicile SUV-ului se numara o noua tehnologie pentru evitarea accidentelor, un nou tip de ecran tactil compatibil cu echipamentele Apple, precum si un schimbator de viteze din cristal, scrie Mediafax.

"Sper ca, prin acest produs, compania Volvo sa-si regaseasca increderea in sine, pentru a recastiga teritoriul care i-a apartinut in anii '50 si '60 si pentru a obtine din nou cota de piata pe care trebuie sa o aiba" a declarat Li. Noul model XC90 ofera un sistem de siguranta mai performant decat precedentele modele, incluzand senzori care calculeaza distanta la care se afla alte masini intr-o intersectie, precum si viteaza cu care ruleaza acestea, precum si centuri de siguranta mai puternice, pentru cazul in care automobilul paraseste soseaua. Totodata, SUV-ul va fi echipat cu un motor de 400 de cai-putere, la care poate fi adaugat un motor electric aditional.

"Desi brandul Volvo se bazeaza pe siguranta, soferii se uita la toate aspectele atunci cand cumpara o masina. Cel mai important lucru este ca designul unei masini sa atraga clientii", a declarat unul dintre managerii dealer-ului auto Autohaus din Munchen. Modelul XC90 face parte din planul companiei de a produce "masini mai atractive" pentru clienti, cu scopul de a reduce diferenta de vanzari fata de BMW, Audi si Mercedes, cei mai mari producatori de automobile premium la nivel global.

Volvo spera ca acest model va contribui semnificativ la cresterea vanzarilor din acest an la nivel global si la atingerea tintei de 800.000 de automobile comercializate anual, pana la finalul lui 2020. In 2013, producatorul a vandut 427.840 de masini. Volvo a atins cel mai inalt nivel al vanzarilor in 2007, cand a comercializat 458.000 de automobile.