In industria constructoare de masini din Bulgaria a fost o pauza de 15 ani pana la deschiderea fabricii de Lovech.

In prezent, Great Wall produce in Bulgaria o masina la 20 de minute, 5.000 de unitati pe an, modelele SUV H6 si pick-up Steed 5, care vin pe bucati din China si sunt asamblate aici. Elementele de caroserie vin vopsite, iar motoarele si transmisiile sunt gata asamblate de chinezi. Pentru anul viitor, asteptarile sunt ca productia sa ajunga la 8.000 de unitati. Intregul sistem de productie este la fel precum cel folosit de Toyota si BMW. Fabrica are o suprafata de 500.000 mp.

Test cu SUV-ul Great Wall H6, chinezii ataca Europa

Test cu SUV-ul Great Wall H6, chinezii ataca Europa

Cea mai mare piata europeana pentru Great Wall este Italia unde estimarile sunt de peste 1.000 de unitati in 2015, urmata de Bulgaria cu circa 1.000 de unitati si Romania cu 400 de unitati. O alta piata pe care spera sa aiba vanzari bune este Turcia.

Great Wall a adus la Litex Motors 20 de ingineri care au lucrat in trecut pentru diverse marci auto, majoriatea venind de la Nissan. Numarul de angajati cu tot cu logistica sunt de 150 de persoane, iar cand fabrica va fi la capacitate maxima, de 50.000 de masini, la Lovech numarul de angajati va ajunge la 2.000 de persoane.

In prezent, un singur angajat lucreaza la 4 posturi de asamblare, iar cand fabrica va fi la capacitate maxima un angajat va lucra la un singur post. In incinta fabricii, exista un loc special amenajat unde angajatii pot sa isi perfectioneze indemanarea si sa fie instruiti.

Citeste si:

Competitorii H6 sunt modele SUV ale marcilor japoneze si coreene, Toyota, Honda, Hyundai, Kia. Pentru pick-up, ar fi modelele Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Nissan Navara. Avantajul modelului Great Wall Steed 5 in fata competitorilor este ca desi este cel mai scurt pick-up (5,04 metri) la capacitate de incarcare este pe locul 3 dupa Isuzu D-Max si Ford Ranger. Bulgarii ne-au demonstrat in incinta fabricii ca Steed 5 cu dubla cabina poate cara o tona.

Prima masina fabricata in Bulgaria a fost Bulgarreno (cunoscuta pe piata romaneasca ca Dacia 1100) in Plovdiv intre 1967 – 1970, un alt model a fost Pirin Fiat intre 1967 – 1971, Moskvich Aleko intre 1967 – 1988, Rover Maestro fabricat in Varna intre 1995 – 1996.

Singurele produse din Bulgaria care ajung pe masinile Great Wall sunt bateriile Monbat produse local si uleiul Prista Oil. Litex Motors detine o retea de showroom-uri in Bulgaria si s-a extins si pe piata din Macedonia.

Great Wall este prezent pe piata romaneasca prin grupul Alexandros Motors care a comercializat intre 2006 si 2012 circa 1.000 de masini. Anul acesta, Alexandros Motors a reluat importul modelelor GW, de data aceasta de la fabrica din Bulgaria.

Brandul chinezesc Great Wall a fost infiintat in 1984 in orasul Baoding din China, la 150 km de Beijing si in prezent este cel mai mare producator local. Compania detine 5 unitati de productie in China cu o capacitate totala care ajunge la 1,8 milioane de masini noi pe an. In afara Chinei mai are inca 10 uzine. La nivel global, numarul de angajati ajunge la 60.000.

Cititi si Test cu SUV-ul Great Wall H6, chinezii ataca piata europeana.