In prezent, operatiunile din Romania sunt supervizate din Paris, unde este angajat un roman pentru acest lucru si din Budapesta.

In prezent, BlaBlaCar nu se monetizeaza in Romania, urmand ca acest lucru sa aiba loc, in functie de evolutie, in urmatorii ani. „Daca ar fi sa judecam dupa alte tari in care suntem prezenti, acest lucru s-ar putea intampla in urmatorii 3-4 ani; nu vom taxa niciodata soferii pentru inscrierea pe platforma ci monetizarea se va realiza prin oferirea de facilitati premium, precum un management mai bun si automat al celor care doresc sa calatoreasca”, explica Piotr, prezent la IMWorld 2015.

BlaBlaCar este prezenta in 19 tari, inclusiv in regiune – Ungaria, Polonia sau Rusia, avand o comunitate de 20 de milioane de membri la nivel global si atragand un milion de membri noi in fiecare luna. „In Romania inca nu putem oferi date exacte, insa putem spune ca, spre deosebire de Ungaria, de exemplu, Romania are avantajul mai multor orase majore care necesita conectare – ne asteptam la o evolutie rapida in tara”, spune Piotr. Cele mai cautate rute sunt, insa, Bucuresti-Constanta (si litoral, in general) si Bucuresti-Brasov. Scopul BlaBlaCar in Romania este insa acela de a uni si mici orase, pentru a ajuta oamenii sa se deplaseze mai usor, mai rapid si sa economiseasca bani.

In ceea ce priveste problema de legalitate, Piotr raspunde foarte raspicat – este 100% legal ceea ce facem. „Toti ne luam uneori prieteni in masina, impartim banii de benzina. Nu este nimic ilegal in asta. Intr-adevar, unele tari precum Franta, Spania sau Marea Britanie au legislatie speciala pentru acest tip de activitate, legislatorii din Romania au ales sa nu faca acest pas, inca”, spune managerul regional.

Marketing - word of mouth, sufletul comertului

Pana in prezent, marketing-ul s-a realizat prin word of mouth, indirect. „Dupa ce mergi cateva zeci sau sute de kilometri cu cineva in masina, ajungi sa comunici, sa cunosti omul, apoi sa scrii despre experienta ta pe retele sociale. Este o forma de marketing extrem de eficienta”, puncteaza Piotr. Pe langa aceasta insa, odata formata o echipa in Romania, compania va investi si in publicitate, atat online cat si offline. Intrebat ce exemple de publicitate traditionala ar putea da, Piotr a ezitat si a spus ca inca nu au un plan concret in acest sens.

Pentru siguranta, in momentul in care vrei sa intri in sistem si sa conduci oameni, persoanele din spatele BlaBlaCar te identifica dupa numarul de telefon, IP, retele sociale insa nu sunt interesati de numarul de accidente sau „track record-ul” avut in trecut, ca sofer. „Sistemul se bazeaza si pe rating-uri si interactiuni umane, fiind foarte sigur. Atunci cand cineva are rating indoielnic, il contactam si rezolvam situatia”.

Citeste si:

Un element pozitiv pe care il poate aduce pe piata locala un astfel de serviciu este si cel ecologic; populatia globului intr-o continua crestere si nevoia de mobilitate au un impact semnificativ asupra infrastructurii si mediulului inconjurator, generand drumuri aglomerate si un nivel nesustenabil de emisii de gaze cu efect de sera. Pasagerii parcurg 82% din kilometri cu masina si nu intotdeauna exista conexiuni disponibile pe anumite trasee, conform reprezentantului BlaBlaCar, referindu-se la media globala.

60% dintre membri care au intrat in comunitate in calitate de conducatori auto, au inceput sa utilizeze BlaBlaCar si atunci cand sunt pasageri. Asta inseamna ca BlaBlaCar reduce numarul masinilor de pe sosele. Exista insa si beneficii mai putin evidente, precum condusul mai sigur si mai atent – 75% dintre conducatorii auto din comunitatea BlaBlaCar recunosc ca sunt mai atenti la condus atunci cand au pasageri in masina decat atunci cand se deplaseaza singuri.

Fenomenul, numit positive disruption, generat in domeniul transportului, a ajutat BlaBlaCar sa devina unul dintre cele mai bine finantate start-up-uri din Europa, potrivit Financial Times, primind recent o investitie de 200 de milioane de dolari. Compania s-a dezvoltat rapid, pornind de la un concept francez, devenit european si, de curand o prezenta globala, cu 12 birouri in intreaga lume. BlaBlaCar intentioneaza sa isi continue planurile de expansiune in Brazilia si Asia.

BlaBlaCar a intrat pe piata din Romania in 2015. In acelasi an, compania si-a extins activitatea in India, Mexic, Ungaria, Serbia si Croatia.
BlaBlaCar a fost infiintata in 2006 de catre Frédéric Mazzella, CEO, Francis Nappez, CTO si Nicolas Brusson, COO. La ora actuala, BlaBlaCar activeaza in Benelux, Croatia, Franta, Germania, India, Italia, Marea Britanie, Mexic, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Serbia, Spania, Turcia, Ungaria si Ucraina.