In primele trei luni ale anului, la nivel mondial, s-au vandut 45.706 de vehicule Dacia, in scadere usoara fata de cele 46.621 vandute in perioada similara a anului 2006. In luna martie, vanzarile au crescut cu 13% pe plan mondial, pana la 20.586 de unitati, potrivit unui raport publicat de grupul Renault.

Luna martie a adus o scadere a vanzarilor de vehicule comerciale Dacia, scadere de 0,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, toate acestea intamplandu-se pe fondul reducerii cu 48,3% a vanzarilor la vehicule comerciale, de la 3.434 de unitati, la 1.776 de unitati.

Dacia a realizat in 2006 cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, cu vanzari care s-au ridicat la 187.215 unitati, dintre care 107.777 in Romania si 79.438 la export. Fata de 2005, vanzarile companiei au crescut cu 9,3%. In anul 2006, Dacia a inregistrat o cifra de afaceri de 1,549 miliarde euro, cu 29% mai mult fata anul 2005, cand afacerile companiei s-au ridicat la 1,199 miliarde euro. Dacia a oprit productia camionetei Pick-up in decembrie anul trecut, iar in prima luna a acestui an a lansat furgoneta Logan VAN.

Romania, a saptea piata mondiala pentru Renault

Citeste si:

La nivel de grup, piata franceza a fost cea mai importanta, ajungand la vanzari de peste 160.000 de unitati, urmata de Spania, Marea Britanie, Italia, Germania, Coreea de Sud, Romania, Argentina, Louxemburg si Rusia. Romania, a saptea piata mondiala a Renault, cu un market share de 40%, a vandut 25.686 automobile in primele trei luni ale acestui an, dintre care 19.888 marca Dacia si 5.798 marca Renault.

In Q1, Renault a continuat vanzarea ofensiva a Loganului. Compania a lansat marca Logan in Iran, in luna martie a acestui an, si a avut saptamanal aproximativ 85,000 de comenzi, cerere echivalenta cu productia totala pe 2007.

In luna martie a acestui an, Renault a vandut 236,848 automobile (PC+LCV) sub numele celor trei branduri, Renault, Dacia si Renault Samsung Motors, inregistrand astfel o diminuare a vanzarilor cu 5,6%, comparativ cu luna martie a anului 2006. Vanzarile pentru brandul Renault au scazut cu 7.2%, cele ale Dacia au crescut cu 13%, in timp ce vanzarile Renault Samsung Motors s-au redus cu 4.5%.

O alta piata pe care s-au inregistrat cresteri este cea americana, unde vanzarile s-au marit cu 10,6%. Cresteri ale vanzarilor s-au inregistrat si in Brazilia, mai precis cu 20%, si cu 75.1%, in Venezuela. Cele mai substantiale cresteri au fost in Argentina, mai precis o crestere de 50.2% , si in Venezuela, 87.8%. In Asia-Africa, vanzarile Renault s-au diminuat cu 4.9%.