Termenul anterior anuntat de premierul Tariceanu pentru realizarea tranzactiei a fost 1 septembrie.

Privatizarea activelor statului in Romania se desfasoara in doua etape. In prima faza entitatile interesate trebuie sa depuna un plan privind nivelul de investitii preconizate. Odata acceptate aceste oferte se trece la negocierea conditiilor financiare ale tranzactiei. Ford a inaintat deja o oferta financiara ce va fi analizata de organele abilitate in urmatoarele luni. Negocierile se poarta intre presedintele AVAS, imputernicit de primul ministru, si reprezentantii gigantului auto american.

Planul de investitii propus de Ford, in data de 16 iulie, prevede o investitie de 675 milioane euro pentru remodernizarea fostei uzine Daewoo, angajarea a aproape 7.000 de angajati si unei capacitati de productie de pana la 300.000 de unitati pe an.

Citeste si:

Tom Malcolm, purtatorul de cuvant Ford Europe, citat de Automotive News, nu a dat detalii privind termenul la care se vor finaliza negocierile si a precizat ca inca nu se poate vorbi de un deznodamant clar al acestei tranzactii.

Ford a fost singurul ofertant pentru fabrica din Craiova, chiar daca americanii de la General Motors, indienii de la Tata Motors si producatorul auto rus GAZ si-au exprimat interesul pentru aceasta unitate de productie.

Activitatea fabricii din Craiova se rezuma la producerea a unui numar mic de automobile Daewoo si de subansamble auto sub licenta