Euro NCAP a dat publicitatii rezultatele inregistrate la testele de siguranta pentru doua dintre cele mai mici modele existente pe piata la ora actuala. Dupa cum o arata punctajele obtinute, mic nu inseamna neaparat si firav, Fiat 500 obtinand 5 stele iar Twingo 4.
Citadina de la Fiat a demonstrat ca italienii nu au facut un compromis intre dimensiunile reduse si siguranta, primind 35 de puncte, din maximul de 37 posibil, la protectia adultilor, cele 7 airbaguri facandu-si din plin datoria. La protectia copiilor au obtinut 3 stele, un punctaj mai mult decat decent pentru aceasta categorie.Nici pietonii nu ar trebui sa se teama de simpatica masinuta italiana , protectia in caz de coliziune cu acestia fiind de 2 stele conform normelor europene.

Cel mai mic model din gama Renault nu s-a ridicat la nivelul fratilor mai mari, in ceea ce priveste siguranta pasagerilor obtinand doar un punctaj de 28, aferent celor 4 stele. Noua generatie de Twingo a depasit, cum era si de asteptat, rezultatul generatiei precedente, care a obtinut 3 stele in 2003. Zonele cele mai expuse in cazul unui accident frontal sunt cea toracica si a bazinului.

Cele 6 airbaguri ofera o protectie satisfacatoare adultilor, insa cei de la Euro NCAP nu au putut sa testeze siguranta copiilor, datorita spatiului insuficient ramas pentru montarea scaunului pentru cei mici, atunci cand scaunele din fata au fost setate conform cerintelor europene . La protectia pietonilor Twingo a obtinut acelasi rezultat ca si Fiat 500, dimensiunile reduse ale compartimentului motor influentand capacitatea de atenuare a impactului dintre manechin si capota motorului.

Euro NCAP a mai facut publice rezultatele pentru doua modele recent testate, Kia Cee'd si Peugeot 308. Kia Cee'd este primul model din gama producatorului coreean care obtine punctaj maxim la impactul frontal, fiind cotata cu 5 stele. Copiii se vor simti mai mult decat in siguranta in interiorul hatch-ului, care a obtinut 4 stele si la aceasta proba. Protectia pietonilor este moderata Cee'd punctand la acest capitol similar cu celelate modele recent testate.

Descendentul lui 307 se incadreaza in tendintele segmentului, obtinand 5 stele la protectia pasagerilor si 4 stele la protectia copiilor. Pietonii sunt de asemenea protejati destul de bine, capota motorului absorbind impactul dintre capul pietonului si partea frontala a autoturismului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri