Citadina de la Fiat a demonstrat ca italienii nu au facut un compromis intre dimensiunile reduse si siguranta, primind 35 de puncte, din maximul de 37 posibil, la protectia adultilor, cele 7 airbaguri facandu-si din plin datoria. La protectia copiilor au obtinut 3 stele, un punctaj mai mult decat decent pentru aceasta categorie.Nici pietonii nu ar trebui sa se teama de simpatica masinuta italiana , protectia in caz de coliziune cu acestia fiind de 2 stele conform normelor europene.

Cel mai mic model din gama Renault nu s-a ridicat la nivelul fratilor mai mari, in ceea ce priveste siguranta pasagerilor obtinand doar un punctaj de 28, aferent celor 4 stele. Noua generatie de Twingo a depasit, cum era si de asteptat, rezultatul generatiei precedente, care a obtinut 3 stele in 2003. Zonele cele mai expuse in cazul unui accident frontal sunt cea toracica si a bazinului.

Cele 6 airbaguri ofera o protectie satisfacatoare adultilor, insa cei de la Euro NCAP nu au putut sa testeze siguranta copiilor, datorita spatiului insuficient ramas pentru montarea scaunului pentru cei mici, atunci cand scaunele din fata au fost setate conform cerintelor europene . La protectia pietonilor Twingo a obtinut acelasi rezultat ca si Fiat 500, dimensiunile reduse ale compartimentului motor influentand capacitatea de atenuare a impactului dintre manechin si capota motorului.

Citeste si:

Euro NCAP a mai facut publice rezultatele pentru doua modele recent testate, Kia Cee'd si Peugeot 308. Kia Cee'd este primul model din gama producatorului coreean care obtine punctaj maxim la impactul frontal, fiind cotata cu 5 stele. Copiii se vor simti mai mult decat in siguranta in interiorul hatch-ului, care a obtinut 4 stele si la aceasta proba. Protectia pietonilor este moderata Cee'd punctand la acest capitol similar cu celelate modele recent testate.

Descendentul lui 307 se incadreaza in tendintele segmentului, obtinand 5 stele la protectia pasagerilor si 4 stele la protectia copiilor. Pietonii sunt de asemenea protejati destul de bine, capota motorului absorbind impactul dintre capul pietonului si partea frontala a autoturismului.