Ford a oferit initial 4,0088 euro pentru o actiune, ceea ce a insemnat o oferta totala de 55 milioane euro pentru pachetul de actiuni detinut de stat, de 72,4031 %, iar la oferta finala a fost majorata la 4,1556 euro pentru o actiune.

In cadrul ofertei initiale, Ford dorea ca in cadrul negocierilor cu AVAS sa gaseasca variante pentru a renunta la activele care nu tin de activitatea principala, insemnand terenuri si cladiri din afara Craiovei.

"Aceasta prima oferta se refera la ceea ce s-a definit activitatea principala de productie de automobile, respectiv terenuri, cladiri, hale industriale mijloace industriale din Craiova", a explicat presedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu. "Ford a specificat in oferta initiala ca doreste ca impreuna cu AVAS, in timpul negocierilor, sa renunte la activele care nu tin de activitatea principala", a mentionat Vladescu, citat de NewsIn.

Oferta financiara finala prevede faptul ca Ford a agreat cu AVAS restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, in sensul transferarii activelor conexe selectate din cele trei societati intr-o entitate conexa nou creata. "Acesta este un amanunt care tine de contractul de privatizare", a precizat Vladescu.

Oferta financiara imbunatatita si irevocabila a fost inaintata presedintelui Comisiei de catre directorul pentru strategii in afaceri al Ford Europa, Lyle Waters, imediat dupa ce oferta initiala a fost prezentata public.

Vladescu si-a exprimat speranta ca cele doua parti vor semna contractul de privatizare saptamana viitoare.

"Abia astazi (vineri n.r.) ne-am dat seama ca avem sansa sa finalizam negocierile pana la urmatoarea intrunire a guvernului care trebuie sa aprobe proiectul de contract si pe cel al legii de privatizare", a spus Vladescu.

"Referitor la locul semnarii, ar fi bine daca am putea sa-i dam evenimentului o dimensiune care sa iasa din spatiul romanesc pentru ca productia de automobile este o industrie de anvergura internationala", a sustinut presedintele Comisiei,dand ca exemplu Salonul Auto de la Frankfurt de saptamana viitoare.
Comisia intentioneaza sa faca public contractul de privatizare, dupa ce va ajunge la un acord cu Ford in privinta elementelor care tin de planul de afaceri sau drepturile de proprietate intelectuala si care nu pot fi publice din motive de protectie in fata comcurentei.

Vladescu a afirmat ca si-ar fi dorit sa existe mai multi ofertanti pentru ca, in acest mod, negocierile ar fi fost mult mai simple. Acesta a aratat ca negocierile au fost complexe, intrucat Comisia a fost nevoita sa gaseasca solutii pentru a proteja interesele guvernului, pe cele locale, dar si pe cele ale actionarilor majoritari ai Automobile Craiova.

"Incercam sa punem in proiectul de contract si in cel al legii de privatizare interesele guvernului, ale statului si interesele locale, ale angajatilor si ale comunitatii, care sunt interese pe termen mediu si lung si tin de dezvoltarea unui proiect cu impact major asupra industriei, a veniturilor bugetare, a balantei comerciale si a balantei de plati, si interesul Ford care vrea sa inceapa cat mai curand productia, dar nici sa nu neglijam interesele actionarilor minoritari", a explicat Vladescu.

Citeste si:

Negocierile dintre Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si reprezentantii Ford s-au desfasurat in fiecare zi a acestei saptamani. Potrivit lui Vladescu, negocierile au fost reluate in cursul zilei de vineri, dupa deschiderea ofertei financiare imbunatatite, si vor continua in zilele urmatore.

Privatizarea se va realiza in baza unei legi speciale care va clarifica toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, insemnand datoriile catre stat, dar si raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

Ford Motors Company a fost singurul ofertant pentru preluarea pachetului de actiuni detinut de AVAS la Automobile Craiova SA. Negocierile cu partea romana au debutat pe 18 iulie, dupa ce Ford a inaintat oferta tehnica pe 5 iulie.

Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pana pe 5 iulie.

Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian nu au mai depus oferte tehnice pentru societatea romaneasca.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.

Actionarii Automobile Craiova SA sunt: AVAS cu 72,4%, SIF Oltenia cu 22% si altii cu 5,5%.

Comisia de privatizare este formata din secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, vicepresedintele AVAS, Lazslo Gyerko, ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, si directorul general al AVAS, Flavius Pop.