Din totalul vanzarilor pe luna ianuarie 2008, un numar de 18.470 unitati au fost automobile personale si 971 vehicule comerciale usoare, ceea ce inseamna o crestere cu 61,8%, respectiv peste 500% fata de aceeasi perioada a anului 2007, cand Dacia a vandut 11.414 autovehicule personale si 32 vehicule comerciale usoare, sustin reprezentantii companiei.

Mai mult, vanzarile totale ale brandului Dacia in Europa au crescut cu 118,1% in luna ianuarie 2008, fapt ce confirma succesul marcilor Logan sedan si Logan MCV tandem.

De asemenea, comparativ cu luna ianuarie 2007, in acest an, la nivelul grupului, vanzarile Dacia au crescut cu 69,8%, in timp ce vanzarile brandului Renault si ale Renault Samsung Motors au scazut cu 1,8%, respectiv 3,4%.

Pe de alta parte si vanzarile Grupului Renault au crescut in Romania cu mai mult de 43%, fiind comercializate peste 8.000 de unitati. De asemenea, in regiunea Euromed (Europa si zona Marii Mediterane), vanzarile grupului Renault au crescut cu 35,2% in luna ianuarie a acestui an, pe o piata ce a crescut la randul sau cu 27%.

Grupul Renault a vandut in toata lumea, in luna ianuarie 2008, un numar de 194.404 vehicule (automobile personale si vehicule comerciale usoare), sub cele trei branduri ale sale: Renault, Dacia si Renault Samsung Motors. Rezultatele grupului au crescut cu 2,5% fata de aceeasi perioada a anului 2007.

Citeste si:

Producatorul francez de automobile Renault a reusit sa-si atinga tintele financiare pe 2007 datorita modelului Logan, insa in urmatorii doi ani conducerea grupului mizeaza pe cresterea volumelor prin lansarea mai multor modele noi, nedorind o "loganizare" a Renault, scrie Les Echos.

Dacia a vandut, pe plan mondial, peste 230.000 de automobile anul trecut, in crestere cu 17,4% fata de 2006, in timp ce vanzarile grupului Renault au avansat cu 2,2%, pana la peste 2,48 milioane unitati.

In plus, "rentabilitatea in cadrul Renault este foarte inegal impartita intre familia Logan, cu o marja operationala de 6% in Europa si chiar de peste 8% in cazul uzinei de la Pitesti, si restul gamei Renault, pentru care media este de sub 3%", mai scrie cotidianul economic Les Echos.

"Cand am anuntat ca Logan va face o marja operationala de 6%, nimeni nu ne-a crezut. Insa in prezent tocmai acest model trage Renault in sus. Masinile ieftine nu sunt neaparat masini care aduc profit redus", a explicat presedintele grupului Renault, Carlos Ghosn.

Renault depinde prea tare de un singur produs si de o singura piata,in prezent fiind vorba despre Logan - lansat de predecesorul lui Ghosn, Louis Schweitzer - asa cum in urma cu aproape trei ani era modelul Megane Scenic pe piata frantuzeasca, comenteaza Les Echos.