"Am analizat profiturile, pierderile si bilanturile lor contabile si consideram ca vor avea o contributie pozitiva la bilantul nostru contabil consolidat", a declarat, pentru Reuters, directorul administrativ al Tata Motors, Ravi Kant, la salonul auto de la Bangkok.

"Am putea sa ne confruntam cu anumite presiuni, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa ne schimbam pozitia, pentru ca avem un plan pe termen lung", a adaugat Kant, fara sa dea mai multe detalii.

Achizitia Jaguar si Land Rover si alte cumparaturi vor creste vanzarile Tata Motors din afara Indiei, astfel incat acestea le vor depasi pe cele de pe piata indiana, a estimat directorul administrativ al Tata Motors, dupa lansarea unui model nou de camion.

"Pe scurt, vanzarile de pe piata externa le vor depasi pe cele de pe piata interna, intrucat cifra de afaceri a Jaguar si Land Rover este mai mare decat cea a Tata Motors", a spus Kant.

Tata a anuntat miercuri tranzactia prin care va cumpara marcile Jaguar si Land Rover, ceea ce inseamna ca grupul indian va produce automobile de la cele mai ieftine pana la unele dintre cele mai scumpe din lume.

Tata Motors, care are o valoare de piata de 6,5 miliarde dolari, este membru al Tata Group, unul dintre liderii extinderii afacerilor companiilor indiene in afara pietei interne. Tata Motors a cumparat si divizia de vehicule comerciale a grupului Daewoo din Coreea de Sud, pentru 102 milioane dolari, in 2004.

Tata Group contine 98 de firme, de siderurgie, de productie de sare, de software, de energie, companii de comunicatii, de produse chimice si de productie de masini si camioane si a facut o serie de preluari si achizitii in ultimii ani.

Citeste si:

Conducerea Jaguar si cea a Land Rover au inaintat planuri de afaceri pe cinci ani, care includ lansarea unor modele noi de masini de lux, a mai spus Kant.

Kant a mai spus ca el considera ca afacerea a fost facuta "la un pret bun" si ca momentul este cel adecvat, deoarece Ford voia sa vanda cele doua marci.

Presedintele Tata Motors, Ratan Tata, declarase, miercuri, ca "Avem un mare respect pentru cele doua marci si ne vom stradui sa le pastram si sa construim pe mostenirea si pe competitivitatea lor, pastrandu-le intacte identitatile".

Tata Motors, cel mai mare producator de autobuze si de camioane din India, a negociat cu Ford de indata ce a fost ales ca favorit pentru cumpararea Jaguar si Land Rover la inceputul lui 2008.

Ford, care a pierdut 2,7 miliarde dolari in 2007 si 12,6 miliarde dolari in 2006, vinde Jaguar si Land Rover, ca sa se poata concentra asupra redresarii operatiunilor sale din America de Nord care genereaza pierderi.

"Acum a venit momentul pentru Ford sa ne concentram asupra integrarii globale a marcii Ford, pe masura ce implementam planul nostru de creare a unei companii puternice Ford Motor", afirmase, miercuri, directorul general al Ford, Alan Mulally, citat de Reuters.