Constantin Botez nu a specificat daca suma va fi rambursata in transe. "Ramane de vazut cum vor plati. Important este ca pana la sfarsitul perioadei sa achite toata suma, inclusiv dobanda", a declarat pentru NewsIn Constantin Botez.

Ford a platit Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.

Comisia Europeana a anuntat, la sfarsitul lunii februarie, ca Automobile Craiova a beneficiat de un ajutor de stat ilegal in procesul de privatizare si a cerut Guvernului Romaniei sa recupereze 27 milioane euro de la intreprinderea craioveana, valoarea estimata a prejudiciului suferit de statul roman.

Comisia Europeana si-a finalizat investigatia aprofundata privind privatizarea Automobile Craiova, efectuata in temeiul normelor privind ajutoarele de stat, prevazute de Tratatul de aderare.

Citeste si:

In urma investigatiei deschise in octombrie 2007, s-a constatat ca Romania a impus o serie de conditii referitoare la vanzare, care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de productie si ocupare a fortei de munca, acceptand in schimb un pret de vanzare mai mic.

Realizarea unui nivel mai ridicat de productie si de ocupare a fortei de munca pentru Automobile Craiova, prin vanzarea conditionata si obtinerea, in schimb, a unor venituri mai mici din privatizare de catre statul roman reprezinta ajutor de stat, potrivit expertilor Comisiei.

Pentru a evita ca intreprinderile sa beneficieze de avantaje neloiale fata de concurenti, nu se pot acorda ajutoare decat in conditii stricte. In cazul acestei privatizari nu se aplica niciuna dintre conditiile respective si, prin urmare, ajutorul este incompatibil cu normele UE, a precizat Bruxelles-ul.