Din totalul de 103.423 vehicule Dacia comercializate in primele cinci luni ale anului 2008, procentual, cea mai mare crestere a fost inregistrata pe segmentul vehiculelor comerciale usoare (LCV), fiind vandute cu 70,1% mai multe unitati in aceasta perioada (7.209 unitati) fata de rezultatele inregistrate in perioada similara a anului trecut (4.237 unitati).

De asemenea, si vanzarile masinilor personale (PC) au inregistrat o crestere, de 13,9% in prima parte a acestui an, comparativ cu aceeasi data a anului trecut, ajungand la 96.214 unitati in 2008, comparativ cu 84.497 autovehicule vandute in aceeasi perioada a anului trecut.

Dacia a inregistrat si in primele cinci luni ale acestui an, cea mai mare crestere a vanzarilor din cadrul grupului Renault, de 16,6% fata de cresterea vanzarilor Renault (5,5%) , in timp ce vanzarile Renault Samsung Motors au inregistrat o scadere de 6%.

Totusi, in privinta volumul vanzarilor totale in luna mai, Dacia a inregistrat o scadere de 21,6%, din cauza volumelor reduse pe segmentul vehiculelor personale (-26%), unde a fost inregistrata o scadere de la 23.484 unitati comercializate in mai 2007, la 17.372 unitati in aceeasi luna din 2008, cu toate ca vanzarile vehiculelelor comercile usoare au crescut cu 62% in mai 2008 fata de mai 2007.

De asemenea si vanzarile Dacia in Europa au scazut, cu 18,3% in luna mai a acestui an, comparativ cu nivelul mult mai ridicat inregistrat in aceeasi luna a anului trecut, datorate Loganului MCV care era la acea vreme in primele luni de piata. Pe de alta parte, trebuie mentionat faptul ca este de asteptat ca vanzarile Dacia sa sporeasca din luna iunie, odata cu lansarea pe piata a modelului Sandero, care va largi gama relativ noilor produse Dacia, compusa in prezent din Loganul sedan si MCV.

Citeste si:

Potrivit grupului Renault, lansarea lui Sandero ar putea fi unul din cele mai importante motive pentru care vanzarile Dacia au scazut in luna mai, potentialii cumparatori fiind in expectativa.

Vanzarile inregistrate la nivelul grupului in primele cinci luni ale acestui an au crescut cu 5,9%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 1.027.658 unitati in 2007, la 1.088.143 unitati, in timp ce vanzarile totale din luna mai au crescut cu numai 1,1% la nivelul grupului Renault. Tot in luna mai, vanzarile Renault au crescut cu 4,7% la nivel international, in timp ce Renault Samsung Motors a inregistrat o scadere de 9,7% a vanzarilor totale.

In perioada primelor cinci luni ale acestui an, vanzarile totale ale grupului Renault in Europa (toate cele trei brand-uri Dacia, Renault si Renault Samsung Motors) au crescut cu numai 0,5%, ajungand la 706.796 unitati, in timp ce vanzarile grupului in afara Europei au crescut cu 17,5%. Astfel, in regiunea Americii, grupul Renault a inregistrat o crestere cu 17,4% a vanzarilor, datorata in mare parte vanzarilor modelului Sandero in Brazilia si Argentina (peste 16.800 de unitati comercializate de la lansare pana in luna mai inclusiv).

In regiunea Euromed, pe o piata ce a crescut cu 17,5%, grupul Renault a inregistrat vanzari mai mari cu 10,9% in primele cinci luni ale acestui an, insa in mai au inregistrat o scadere cu 5,6% fata de luna similara a anului trecut. De asemenea, vanzarile grupului Renault au crescut, cu 31,9% in regiunea Asia-Africa in perioada primelor cinci luni din 2008.

Conform Renault, in primele cinci luni din 2008, in Romania au fost inmatriculate 46.159 masini produse sub marcile grupului (n.r. Renault si Dacia), in crestere cu 34,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar cota de piata ocupata de grup in luna aprilie a continuat sa fie cea mai mare (34%), in ciuda scaderilor vanzarilor grupului Renault de 40,2% pe piata autohtona. In Romania au fost luate in calcul numai inmatricularile diviziilor Dacia si Renault, Renault Samsung Motors fiind prezenta numai in Koreea de Sud.