In trimestrul al doilea, cresterea pietei a fost de 117% fata de trimestrul anterior.

Ahciarliu a precizat ca rezultatele se refera la datele cumulate de la societatile de leasing afiliate la Asociatiei Societatilor Financiare din Romania (ALB), care are 34 de membri si reprezinta peste 94% din piata romaneasca de leasing.

In acelasi timp, cresterea intregii piete de leasing a fost de numai 38% in trimestrul al treilea comparativ cu perioada aprilie-iunie, fata de avansul de 117% din al doilea trimestru fata de primele trei luni din 2008.

Secretarul general al ALB a explicat ca rezultatele pietei romanesti de leasing sunt influentate de cele din segmentul auto, deoarece acesta din urma are o pondere de 70% in total piata.

Astfel, piata romaneasca de leasing ar putea creste in acest an cu doar 20%, pana la 6 miliarde euro, fata de avansul de 51,3% inregistrat in 2007 comparativ cu anul anterior, sustine Ahciarliu.

Rezultatele din al treilea trimestru au fost influentate de introducerea taxei de poluare, incepand cu 1 iulie 2008. Aceasta a inlocuit vechea taxa de prima inmatriculare, care a functionat din 2007 pana in primul semestru din 2008.

"Taxa auto a afectat piata de leasing auto din Romania si functionarea acesteia pe parcursul intregului an", a mai spus Ahciarliu.

Citeste si:

Ea a explicat ca romanii care au avut de ales intre o Dacia noua si o masina second-hand, din import, au optat pentru a doua varianta, in contextul in care costurile cu taxa de poluare sunt aproape la acelasi nivel.

Dupa introducerea acestei taxe, vanzarile de autovehicule in leasing au fost afectate semnificativ in cel de-al treilea trimestru.

In ce priveste efectele crizei mondiale asupra acestei piete precum si problemele inregistrate in sectorul auto, Ahciarliu crede ca acestea se pot observa in evolutia pietei de leasing auto din octombrie.

Totusi, in ciuda unor finantari mai slabe, secretarul general al ALB exclude scaderea dobanzilor pe aceasta piata, "mai ales in conjunctura economica actuala".

Mai mult decat atat, costurile de refinantare ale companiilor de leasing ar putea creste si mai mult, din cauza coborarii ratingului de tara de catre agentiile de evaluare financiara Fitch si Standard&Poor, a explicat Ahciarliu.

Ea considera ca, in contextul economic actual, socitatile de leasing si-ar putea orienta afacerile catre segmentul de leasing operational (de inchiriere a flotei pe anumite perioade de timp, cu servicii de management incluse).