Vanzarile de autoturisme marca Renault au scazut cu 5,4%, in timp ce vanzarile Dacia au crescut cu 11,7%, scrie Reuters, citat de NewsIn.

Grupul a anuntat ca nivelul cotei de piata din 2008 a fost de 3,6%, stabil comparativ cu cel din 2007. De asemenea, Renault a anuntat intr-un comunicat ca "managementul si reducere stocurilor vor ramane o prioritate si in 2009".

La inceputul acestei saptamani, directorul operational Renault, Patrick Pelata, a spus ca grupul si-a atins obiectivul de a reduce pana la sfarsitul lui decembrie 2008 stocurile de autoturisme nevandute, la nivelul de la sfarsitul lui 2007.

Ca si alti constructori auto, Renault a anuntat o serie de disponibilizari si inchideri temporare de intreprinderi, in contextul in care incearca sa faca fata unei scaderi mondiale a vanzarilor auto. Grupul a precizat ca 2008 a fost marcat de inceperea unei crize economice si financiare fara precedent.

Citeste si:

"Intensitatea crizei ce afecteaza sectorul auto si scaderea drastica din pietele principale ne-au determinat sa revizuim obiectivele pentru 2008", a declarat vicepresedintele grupului, insarcinat cu activitati de marketing si vinzari, Patrick Blain.

Blain a spus ca se asteapta la o continuare a crizei in 2009, insa Renault dispune de trei mijloace de crestere a cotei de piata: reinnoirea continua a gamei de modele, gama Renault Eco, adoptata pentru protectia mediului si preturile accesibile, potrivite in actualele conditii economice.

Vanzarile Renault la nivel de grup includ vanzarile Dacia si Renault Samsung din Coreea de Sud, insa nu si vanzarile partenerului japonez Nissan.