De asemenea, Obama a declarat ca situatia din sectorul auto a fost cauzata de "greselile de gestionare" comise atat de productatorii auto, cat si de guvern.

Acesta a anuntat o serie de masuri pentru cresterea vanzarilor in sectorul auto din Statele Unite, favorizand achizitionarea de autoturisme ecologice, potrivit NewsIn.

"Nu putem si nu trebuie sa lasam industria auto americana sa dispara", a promis presedintele, in timp ce a prezentat masurile de ajutorare a sectorului.

Totusi, Obama a avertizat ca "sunt anumite locuri de munca care nu pot fi pastrate si fabrici care nu vor fi redeschise", in timp ce "GM si Chrysler au in fata alegeri dificile".

"Industria auto este o emblema a spiritului american, un simbol al reusitei si este vitala pentru economia noastra", a mai declarat Obama.
Declaratiile presedintelui vin in contextul in care grupul de lucru pentru sectorul auto, al administratiei Obama, a anuntat luni ca "cea mai buna sansa de supravietuire a General Motors si Chrysler ar fi sa intre sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare", care le-ar permite sa se restructureze sub supraveghere judiciara.

Echipa presedintelui a explicat ca, spre deosebire de o lichidare, in urma careia compania este divizata si vanduta, sau de un faliment clasic, prin care un grup se poate confrunta cu litigii timp de mai multi ani, o asemenea actiune - in cazul in care este necesara in cazul de fata - ar ajuta GM si Chrysler sa scape de vechile datorii si "sa gaseasca calea spre succes" .

Capitolul 11 din legea americana privind falimentul permite unei companii sa intre sub protectia justitiei, ceea ce ii acorda timp pentru restructurare si o pune la adapost de cererile creditorilor.

General Motors a cerut ajutor suplimentar de 16,6 miliarde dolari, dupa ce a primit 13,4 miliarde dolari din luna decembrie. Chrysler a mai cerut 5 miliarde dolari, dupa ce a primit 4 miliarde dolari. Ambele trebuiau sa dea dovada de progrese pana la sfarsitul acestei luni.