Noul model vine cu 8 motorizari, dintre care 4 pe benzina (4 cilindri 204 CP, 6 cilindri 272 CP si 292 CP, 8 cilindri 388 CP) si 4 diesel (4 cilindri 170 CP si 204 CP, 6 cilindri 211 CP sau 231 CP).

Din toamna anului 2009, motorul V6 diesel va fi disponibil ca model BlueTec ce dezvolta 211cp si intruneste standardele de emisii EU6 planificate pentru 2014. Toate celelalte variante de motorizari ale noii Clase E se situeaza in limitele EU5.

Noua limuzina Clasa E are in dotarea standard sistemul Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist (Asistentul pentru faza lunga) si franarea automata in caz de urgenta, care este activata in momentul in care pericolul de coliziune este ridicat.

Caroseria este cu 30% mai rigida, scaunele si noul sistem de suspensii se adapteaza automat la conditiile drumului. De asemenea, suspensiile pneumatice sunt corelate cu sistemul electronic de amortizare.

Noua limuzina Clasa E este succesoarea modelului care s-a vandut in peste 1,3 milioane de exemplare incepand cu 2002. In Germania, mai mult de 40% dintre limuzinele din acest segment de piata au “E-ul” inscriptionat.

Incepand cu 1947, cand modelul 170V a fost introdus ca predecesor direct al Clasei E, Mercedes-Benz a produs mai mult de 10 milioane de limuzine ce apartin acestui segment.