“Tinta pentru 2009 este de a mentine cota de piata de anul trecut de 5,2%-5,4% la Opel si de 3,2% la Chevrolet. Per ansamblu targetul nostru e sa fim la nivelul de 9,8%-10% din piata. Insignia va conta foarte mult pentru ca este pe un segment care nu a fost afectat prea tare”, a declarat Constantin Avromescu, directorul de vanzari, marketing si after sales GM Romania, in cadrul evenimentului de drive-test Opel Insignia.

Oficialul a mai spus ca in martie piata auto a crescut in Romania pana la un volum de 14.500 unitati.

“Estimam piata din martie intre 14.000 - 14.500 unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare, din care avem 2% -2,1% Chevrolet si 3,7% - 3,75% Opel. Luna trecuta am terminat intr-un trend pozitiv, aceasta prima de casarea care a fost amanata si-a pus amprenta pe vanzari pe de o parte, iar pe de alta parte odata cu stoparea creditarii impactul a fost foarte major. Impactul a fost mai mare asupra marcii Chevrolet. Ne punem sperante in Opel Insignia si in Chevrolet Cruze care apare in 2-3 saptamani”, a precizat Avromescu.

Piata auto ar putea ajunge anul acesta la 180.000 unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare. “Daca trendul este acesta de crestere, ne gandim la o piata totala de 180.000 unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare in 2009”, a spus Avromescu.

Referitor la reducerile aplicate de companiile auto, acesta a spus ca “discount-urile au fost datorate stocurilor foarte mari. Preturile masinilor vor creste pentru ca volumele au scazut mult nu numai in Romania, ci peste tot in lume. Orice producator, dealer pentru a fi competitiv trebuie sa aiba un stoc de doua-trei ori mai mare decat vanzarile, daca socotim, in Romania erau stocuri de 75.000-80.000 unitati care au trebuit lichidate, de aceea am asistat la aceasta competitie a discount-urilor care a fost un avantaj pentru clientul final”, a adaugat oficialul.

Avromescu a mai spus ca din cifra de afaceri serviciile de service reprezinta in prezent 75%. “Daca inainte vanzarile reprezentau 75% din cifra de afaceri si service-ul 25%, in prezent vanzarile detin doar 25%, iar restul de 75% revine serviciilor de aftersales”, a declarat oficialul.

Noile generatii Opel Astra si Meriva, Chevrolet Spark vor fi lansate in Romania in primul trimestru din 2010.

La noi in tara, GM este prezent cu un birou de reprezentare al General Motors Southeast Europe incepand cu 1997.

Reteaua de dealeri GM pentru marcile Chevrolet si Opel are in prezent 35 de locatii. Majoritatea distribuitorilor sunt dual brand, comercializand ambele marci, Opel si Chevrolet.