''Daca 2009 va fi reflectat prin primele trei luni ale anului, rezultatul final va fi o catastrofa. Ca toti cei din comertul cu autovehicule, speram ca cea de-a doua jumatate a anului sa fie mai buna'', a declarat reprezentantul Nissan Romania, potrivit NewsIn.

Cele mai vandute modele Nissan, in 2009, au fost X-Trail, cu 156 unitati, Pathfinder, cu 76 de unitati si Qashqai, cu 63 de unitati.

Compania nu si-a stabilit nicio cota de piata, anul acesta, din cauza fluctuatilor foarte mari de pe piata auto.

''In conditiile unei crize economice extrem de accentuate, notiunea de cota de piata nu mai are acelasi sens ca in trecut. Astfel ca ea nu face parte, in 2009, din obiectivele noastre. La ora actuala totul este tulbure, planurile noastre de vanzari sunt facute pe termen foarte scurt, pe maximum trei luni. Ne adaptam pe fiecare perioada la cererea clientilor'', a spus Bianca Niculescu.

In 2008, constructorul nipon a avut o cota de piata locala de 1,1%, cu vanzari de 3.536 de vehicule, dintre care 2.705 de autoturisme si 831 de utilitare. Cel mai vandut segment a fost M1 (clasa C), reprezentat de Tiida, cu 751 de unitati, si Qashqai, cu 664 de unitati.

Pe locul doi in topul vanzarilor Nissan de anul trecut se afla segmentul SUV, cu 939 de unitati. Din clasa compacta, noul X-Trail a fost vandut in 352 de exemplare, iar X-Trail Classic in 74 de exemplare. In clasa medie, Nissan, a fost reprezentat de Pathfinder, cu 452 de autoturisme vandute, si de Patrol, cu 26 de unitati. Clasa premium a SUV-urilor a fost reprezentata, in 2008, de Murano, cu 35 de unitati comercializate.

Anul trecut, s-au vandut 831 de utilitare, din care 812 Navara, patru Pick-up si 15 Cabstar.

In 2008, Clasa B a fost reprezentata de Micra si Note, cu 347 unitati comercializate, iar segmentul sport de 350 Z, cu patru unitati vandute.

Anul acesta este pentru Nissan Romania unul fara investitii importante, dar si fara restructurari, toate resursele concentrandu-se pe vanzari.

Pentru acest lucru, importatorul ofera discount-uri pentru toate modelele, deruland in prezent o campanie care vizeaza, in principal, modelul Pathfinder, cu o reducere de pana la 40%. In plus, pentru a stimula cererea de pe piata, compania va lansa anul acesta Pixo, un vehicul din segmentul mini, si GT-R, un autoturism de segment sport.

''Cum nimeni nu stie cand se va termina criza, este imposibil de spus cand isi va reveni piata auto. Cu cat mai repede, cu atat mai bine, insa apogeul crizei nu a fost depasit, iar urmarile vor fi vizibile timp de cativa ani'', a precizat reprezentantul companiei.
Reteaua de dealeri Nissan cuprinde 23 de concesionari, cel mai recent fiind inaugurat, joi, pe Splaiul Unirii.