Blocajul bancar, dificultatile din constructii si din transportul intern si international, precum si imposibilitatea reala de finantare si refinantare a unor afaceri din aceste sectoare au afectat in mod deosebit comertul cu anvelope de camion in primul trimestru al anului in curs.

La sfarsitul anului trecut a fost inregistrata o scadere cu aproape 7 procente a vanzarilor de anvelope de camion in Romania. "Suntem cu atat mai optimisti cu cat acest procent reprezinta scaderea cea mai mica in comparatie cu cea de pe piata est europeana care a cunoscut, incepand cu al doilea trimestru al anului trecut, un declin apreciat la 10 procente datorita in primul rand cresterii pretului petrolului si a meteriilor prime si un declin generat de recesiunea economica de aproape 19 procente in ultimul trimestru", a spus Balan.

Directorul general al reprezentantei Goodyear in Romania este de parere ca “desi anul 2009 a debutat sub auspiciile recesiunii economice globale, inghetand sau incetinind mare parte a activitatilor de vanzare in special pe partea de anvelope de camion, si obligand o parte de producatori sa isi reajusteze activitatile de productie, pachetul financiar negociat de Romania cu Fondul Monetar International poate insemna o deblocare si o relansare a activitatilor".

Piata de anvelope din Romania nu depinde insa numai de aceste aspecte. O latura importanta a activitatilor pe aceeasta piata sunt determinate si de echiparea originara pe de o parte si de activitatile de inlocuire pe de alta parte. In timp ce echiparea originara cunoaste o scadere direct proportionala cu scaderea productiei de turisme, activitatile de inlocuire pot creste semnificativ atat datorita trecerii de la anvelope de iarna la cele de vara si invers, cat si datorita unei cereri importante pe piate de anvelope noi.

Goodyear Dunlop Tires Romania vrea anul acesta sa isi mentina pozitia pe piata de anvelope din Romania.

"Rezultatele obtinute pe segmentul consumer la nivelul pietei de anvelope din Europa de Est care a crescut in 2008 cu 2,5% in unitati, crestere mai mare decat in restul Europei datorita primului semestru al anului 2008 mai puternic in aceasta regiune, ne pozitioneaza fata de aceeasi perioada a anului trecut la un nivel relativ mai mic, dar pe o pozitie in continuare extrem de comfortabila", a precizat oficialul Goodyear Romania.

Compania intentioneaza sa isi extinda activitatile in Romania punand accent pe activitatile de service si retail. "Am demarat incepand cu acest al doilea trimestru programul de fraciza Premio destinat distribuitorilor nostri. Este vorba de lansarea lantului de magazine-service Premio in cele mai importante orase din tara”.

Pana la sfarsitul anului, compania doreste sa aiba functionale 15 magazine-service. “Suntem a saptea tara din Europa de Est care implemteaza conceptul Premio, un concept aparut in Germania in anul 1996 si extins in intreaga Europa. Din magazine-service Premio francizate veniturile Goodyear Dunlop Tires Romania se vor ridica la 25% din profitul fiecarui magazin-service in parte”, a adaugat Balan.

Goodyear Dunlop Tires Romania importa si distribuie in Romania marcile Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica si Sava, detinand peste o treime din totalul importurilor de anvelope.

Goodyear Tire & Rubber Company este listata la bursa din New York.