Chrysler a avut un anunt similar, iar puse laolalta, deciziile vor rezulta in eliminarea a 2.300 de dealeri auto. Aceste masuri fara precedent vor rezulta in disponibilizarea a circa 100.000 de persoane si arata amploarea crizei ce a cuprins economia americana.

"Va fi un dezastru. Acesti dealeri sunt foarte importanti pentru comunitatile locale. Vor fi multe efecte secundare", a spus un consultant din sectorul auto.

GM a anuntat ca vrea sa renunte la 1.100 de dealeri auto ce nu sunt profitabili, prin refuzul de a reinnoi franciza. Autorizatiile expira in octombrie 2010.

Grupul auto a cheltuit mai mult de un miliard de dolari pentru inchiderea diviziei Oldsmobile si a inchis 2.800 de dealeri auto in ultimii 10 ani. GM nu ofera compensatii acestor dealeri, insa ii va ajuta sa isi inchida afacerile.

Vanzarile auto din SUA sunt la cel mai scazut nivel din anii '80 si nu exista indicii privind o revenire. Actiunile GM s-au ieftinit in sedinta din 15 mai cu sase centi, la 1,09 dolari/titlu.

GM supravietuieste printr-un ajutor guvernamental de urgenta de 15,4 miliarde dolari. Pierderile totale inregistrate de companie din 2004, ultimul an profitabil, se ridica la 82 miliarde dolari.

Presedintele american Barack Obama a stabilit termenul limita de restructurare la 1 iunie, oferind grupului 60 de zile pentru a se reorganiza fara sa intre in faliment. Acesta a respins planul initial al companiei, de a disponibiliza 47.000 persoane in acest an, pentru a reduce datoriile cu 28,5 miliarde dolari, spunand ca nu este suficient pentru ca grupul sa redevina viabil.

Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis sa desfiinteze marca Pontiac, sa inchida alte doua fabrici si sa elimine alte 7.000 de locuri de munca pana la sfarsitul anului.