Dupa 100 de ani in care compania a fost prezenta pe piata auto mondiala si 10 luni de incercari nereusite de restructurare, GM incearca sa reduca datoriile cu 27 miliarde dolari (20 mld. euro), sa castige concesii din partea sindicatului munictorilor din industria auto si sa scada cu aproape 1.600 numarul dealerilor din Statele Unite, inainte de 1 iunie, termenul limita impus de guvern.


Expertii sunt insa de parere ca pe masura trecerii timpulu, GM va avea aceeasi soarta ca si compania rivala Chrysler si va inainta cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare. "Cred ca falimentul este inevitabil. Nu stiu cum il vor evita", a declarat analistul independent Erich Merkle.

Pe alta parte, Peter Kaufman, presedintele si seful diviziei de restructurare in cadrul companiei Gordian Group din New York, a precizat ca singura cale prin care compania nu ar ajunge la faliment “ar fi ca guvernul sa accepte acel procentaj al detinatorilor de obligatiuni care au incercat sa le schimbe, fie ca acesta presupune 40%, 50% sau 60%".

GM a anuntat ca trebuie sa detina 90% din obligatiunile de 27 miliarde dolari, sau va fi intra in faliment. Compania a oferit detinatorilor de obligatiuni o participatie de numai 10% in compania rezultata in urma restructurarii, informeaza NewsIn.

Reprezentantii unui comitet al principalilor detinatori de obligatiuni au catalogat oferta ca fiind nedreapta, avand in vedere suma oferita sindicatului muncitorilor.


Rivalul GM, producatorul auto Chrysler, care a inaintat cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare pe 30 aprilie, a primit aprobarea instantei de a inainta procedurile de vanzare rapida a celor mai multe active ale sale unei noi companii conduse de Fiat.

General Motors a anuntat in 16 mai ca va renunta la 1.600 de dealeri, in contextul in care incearca sa taie masiv din costurile operationale, inaintea termenului limita dat de administratia Obama pentru a se restructura.

GM supravietuieste printr-un ajutor guvernamental de urgenta de 15,4 miliarde dolari (11,4 mld. euro). Pierderile totale inregistrate de companie din 2004, ultimul an profitabil, se ridica la 82 miliarde dolari (60 mld. euro).